دریافت ویزای کار ترکیه به منظور ادامه فعالیت و حفظ شغل ضروری است و باید دانست که باید برای اقامت نیز باید درخواست اجازه اقامت داد. بعد از زمان مشخصی افرادی که در ترکیه مشغول کار هستند می توانند اقامت دائم ترکیه را درافت کنند. ترکیش مگ در این مقاله قصد دارد به کار در ترکیه وشرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت کاری در ترکیه اشاره کند، و اطلاعاتی هم درباره روش های مختلف پیدا کردن شغل به کاربران خود آموزش دهد.
کد خبر: ۱۲۷۱۳۶۵

کار در ترکیه و دریافت ویزای کار ترکیه

دریافت ویزای کار ترکیه به منظور ادامه فعالیت و حفظ شغل ضروری است و باید دانست که باید برای اقامت نیز باید درخواست اجازه اقامت داد. بعد از زمان مشخصی افرادی که در ترکیه مشغول کار هستند می توانند اقامت دائم ترکیه را درافت کنند.
 
ترکیش مگ در این مقاله قصد دارد به کار در ترکیه وشرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت کاری در ترکیه اشاره کند، و اطلاعاتی هم درباره روش های مختلف پیدا کردن شغل به کاربران خود آموزش دهد.
 

ثبت درخواست کار در ترکیه

 
برای پیدا کردن شغل مناسب در ترکیه، ابتدا باید درخواست خود را در پورتال دولت الکترونیک ترکیه  ثبت کنید و پس از ثبت نام کامل و ارسال مدارک در صورتی که با مطالعه رزومه شرایط و تخصص شما مورد قبول کارفرما باشد برای ارتباط با شما از طریق وزارت کار پیگیری می کند. بعد از تایید برای اشتغال به کار لازم است که اجازه کار در ترکیه را دریافت کنید تا بتوانید مشغول به کار شوید.
 

روش های پیدا کردن شغل در ترکیه

 
از روش های مختلفی می توان برای شغل در ترکیه کمک گرفت از مراجعه به آگهی های ترکیه گرفته تا شبکه های اجتماعی و عضویت در کانال ها و پیج های مختلف. با توجه به مهارت ها و تخصص افراد و کار مورد نظر، روشهای متفاوتی پیشنهاد می شود.
 
شرکت های کاریابی در ایران  با گرفتن مدارک و اطلاعات در خصوص حوزه ی  تخصص  افراد، اقدام به کاریابی در ترکیه می کنند. این شرکت ها برای پیدا کردن کار در ترکیه با نمایندگان و شرکت های موجود در ترکیه همکاری می کنند و می توانند بر اساس ظرفیت های کاری موجود در بازار کار ترکیه تعدادی نیروی کار به ترکیه اعزام کنند. لیستی از بهترین سایت های کاریابی ترکیه را در زیر می بینید.
·         Eleman
·         Kariyer
·         Xing
·         Elemanonline
·         Secretcv
·         Yenibiris
·         Iskur
 
یکی از روش های معمول  پیدا کردن کار در ترکیه مراجعه به سایت های کاریابی ترکیه است. بر اساس فرصت‌های شغلی موجود، روزانه آگهی‌های به روز مشاغل در این سایت‌ها منتشر می شود. با ثبت نام در این سایت ها و ارسال رزومه به شرکت های نیازمند نیروی کار، به صورت رایگان امکان یافتن شغل مناسب در استانبول و اکثر شهرهای بزرگ ترکیه وجود دارد.
 شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین (بیشتر برای افراد متخصص)  و کانال های تلگرامی کاریابی در ترکیه که هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی است هم گزینه دیگری برای پیدا کردن شغل در ترکیه است.
 
کار در ترکیه و دریافت ویزای کار ترکیه

ویزای کار ترکیه و انواع آن

 
برای اشتغال در ترکیه باید مجوز کار معتبر داشته باشید. این مجوز توسط وزارت کار ترکیه و امور اجتماعی ترکیه صادر می شود. برای اکثر مهاجر ها  باید مجوز کار خود را همزمان با ویزای کار دریافت نمایند. این به معنی است که شما ویزای کار مورد درخواستی خود را به سفارت ترکیه و یا کنسولگری آن در کشور خود تسلیم می نمایید، در حالی که کارفرمای شما باید مدارک لازم شما را به MLSS ارائه نماید. همچنین با این حال، مجوز کار شما از داخل ترکیه صادر می شود. مهاجرین واجد شرایط برای اجازه کار در ترکیه که قصد در خواست این نوع ویزا را دارند، باید حداقل۶ ماه از مهلت اعتبار اجازه اقامت آن ها باقی مانده باشد تا بتوانند درخواست صدور ویزا را داشته باشند. اتباع خارجی که به کشور ترکیه به عنوان توریست وارد ترکیه شده اند، واجد شرایط برای اجازه کار نمی باشند.
 

ویزای کار دائم ترکیه

 
ویزا کار دائم ترکیه ویژه افرادی که 8 سال سابقه کار و زندگی در ترکیه از طریق ویزای کار موقت یکساله را دارند و به نوعی قبلاً اجازه اقامت دائم خود را دریافت کرده اند.
 

ویزای کار موقت یکساله ترکیه

 
برای ورود اولیه به بازار کار ترکیه پس از عقد قرارداد با کارفرمای ترک به منظور آغاز به کار
 

ویزای کار مستقل ترکیه

 
برای افرادی که سابقه 5 سال کار و زندگی در ترکیه را دارند و قصد افتتاح مغازه و یا کارگاه برای شغل و حرفه خود را دارند.
 

ویزای کارت فیروزه ای ترکیه

 
 برای دارندگان اجازه کار دائم و افراد دارای تحصیلات بالا، سابقه کاری درخشان و صاحبان مشاغلی که منجر به ایجاد تاثیرات مثبت در اقتصاد ترکیه شده اند. این کارت ابتدا با اعتبار 3 ساله و بعد از آن با اعتبار دائم صادر خواهد شد.
 

ویزای کار ویژه ترکیه

 
کارشناسان خبره و دارای تحصیلات بالا، سرمایه گذاران در حوزه علم و فناوری، ساکنین قبرس شمالی، افراد دارای اجداد ترک، شهروندان اتحادیه اروپا، پناهجویان دارای پذیرش اولیه و افرادی که با شهروندان ترک ازدواج کرده اند  می توانند ویزا ویژه  کار در ترکه را درافت کنند.
 

ویزای کار موقت ویژه ترکیه

 
ویزای کار موقت ویژه ترکیه برای ورزشکاران، هنرمندان و فیلمسازانی است که بنا به دلایلی نیاز به حضور کوتاه مدت کاری در ترکیه دارند می باشد.
 
کار در ترکیه و دریافت ویزای کار ترکیه

 

مدارک لازم برای اجازه کار در ترکیه

 
برای دریافت اجازه کار در ترکیه و دریافت ویزای کاری ترکیه مدارک مختلفی لازم است که در این قسمت از این مدرک نام میبریم.
 
·         ارائه برگه اقامت و پاسپورت
·         دفترچه اقامت
·         یک قطعه عکس
·         کد ملی جمهوری ترکیه که از سوی اداره امنیت ترکیه صادر شده و مخصوص تبعه خارجی (متقاضی) می باشد
·         برگه درخواست کار و پیشنهاد کاری از کارفرما
·         مدارک تأیید صحت پیشنهاد کاری
·         برگه در خواست الکترونیکی
·         تایید مدارک شرکتی درخواست کار شما را تأیید نموده از طرف وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه
·         آدرس ایمیل کارفرما
·         کد رمز دولتی کارفرمای خود
·         حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
 

درخواست کار در ترکیه

 
داشتن مدرک معتبر و تخصص بهترین راه برای یافتن شغل مناسب در ترکیه است چراکه در غیر این صورت باید به سراغ کارهای بسیار معمولی که نیازی هم به تخصص و مهارت ندارند بروید. ترکیش مگ تجارب خود در زمینه کار در ترکیه را در اختیار کاربران خود قرار داده تا با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب شغل در ترکیه و مهاجرت کاری به ترکیه تصمیم بگیرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها