این تخم‌مرغ‌ها تازه نیست
چگونه تخم‌مرغ تازه از کهنه را تشخیص دهیم؟

این تخم‌مرغ‌ها تازه نیست

ماه پایانی فصل بهار یعنی خرداد ماه، فصل میوه‌های زرد و خوش‌رنگ و لعاب زردآلوست. میوه‌ای که خودش به اندازه کافی خوشمزه و جذاب است و با آن می‌توان دسرهایی بسیار خوشمزه درست کرد.
ماه پایانی فصل بهار یعنی خرداد ماه، فصل میوه‌های زرد و خوش‌رنگ و لعاب زردآلوست. میوه‌ای که خودش به اندازه کافی خوشمزه و جذاب است و با آن می‌توان دسرهایی بسیار خوشمزه درست کرد.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۸۱

مواد لازم برای تهیه
شکر:یک لیوان به اضافه ۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
زردآلو: هشت تا نه عدد
نشاسته‌ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: یک عدد
پنیر لبنه: یک بسته
کره: یک قاشق چای‌خوری
شیر: ۴ لیوان
آب: ۲ لیوان
وانیل: ‌نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه دسر زردآلو
ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و بعد نشاسته ذرت، آرد سفید، تخم‌مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و همه مواد به جز پنیر لبنه و کره را بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید.

مرحله اضافه کردن پنیر لبنه
هنگامی‌که مواد کمی غلیظ شده و پخت، در حالی که هنوز گرم است، پنیر لبنه را به آن بیفزایید و حسابی مواد را هم بزنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه لایه زردآلو
هسته زردآلو‌ها را جدا کرده و آن را خرد کنید و در یک ماهیتابه ریخته و بعد روی آن چهار قاشق غذاخوری شکر بریزید و اجازه دهید روی حرارت گاز به مدت چهار یا پنج دقیقه بماند تا بپزد.

مرحله آخر
در این مرحله به مخلوط شکر و زردآلو، دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را اضافه کرده و باهم مخلوط کنید و اجازه دهید بجوشد. در آخرین مرحله بعد از پخت این مواد، به آن کره را اضافه کنید و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

طریقه ریختن مواد در ظرف دسر
شما می‌توانید از هر نوع کیکی که دوست دارید هم در این دسر استفاده کنید به صورتی‌که اول یک تکه از کیک دلخواه خود را ببرید و داخل ظرف قرار دهید، سپس روی آن از کرم سفید‌رنگی که تهیه کردید، ریخته و بعد در لایه آخر از مواد تهیه شده زردآلوی خوشمزه بریزید و بعد روی آن را با انواع مغزی که دوست دارید یا هرچیزی که مطابق با سلیقه شماست تزئین و سرو کنید.

ارزش غذایی زردآلو
مزایای زردآلو برای سلامت بدن، به خاطر محتوای ارزشمند آن همچون ویتامین‌های A، C، K، E و نیاسین است. مواد دیگری همچون پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم و فسفر در زردآلو یافت می‌شود. همچنین این میوه خوشمزه سرشار از فیبر غذایی بوده که برای بدن بسیار مفید است.

خواص زردآلو
زردآلو برای درمان سوء‌هاضمه، یبوست، گوش درد، تب، بیماری‌های پوستی، سرطان و کم خونی مفید است. همچنین بیشتر متخصصان بر این باورند که زردآلو برای مراقبت از پوست به خصوص برای زنان بسیار موثر است و به همین دلیل از آن در ساخت لوازم آرایشی و مراقبت از پوست استفاده می‌شود. علاوه بر این، زردآلو سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد، از کاهش بینایی جلوگیری کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند، شرایط و بیماری‌های تنفسی را درمان کرده وبه تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و موجب تعادل الکترولیت‌ها در بدن می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها