خوش‌ نشینی بر باد رفته
«جام‌جم» افزایش سرسام آور اجاره بها را بررسی می کند

خوش‌ نشینی بر باد رفته

با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها بسیاری از مالکان برای مشخص شدن تکلیف بازار اجاره، واحدهای خود را نگه داشته و عرضه نمی‌کنند تا تکلیف قیمت‌ها مشخص شود. موضوعی که به سردرگمی مستاجران دامن زده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۶۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، با نزدیک شدن به انتهای فصل بهار بازار جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات بسیار داغ شده و همین امر خود باعث شده بسیاری از متقاضیان دست نگه دارند تا وضعیت بازار اجاره مسکن مشخص شود.

بسیاری از متقاضیان تنها سرگرم جستجو در سایت‌های آگهی مسکن و مشاوران املاک هستند و به اصصلاح به دنبال قیمت می‌گردند؛ البته هستند متقاضیانی که با رسیدن موعد جابه‌جایی به دنبال یک فایل مناسب هستند اما به گفته برخی از متقاضیان واحدهای مسکونی مناسبی در بین آگهی‌ها پیدا نمی‌شود و همین امر خود باعث شده که بازار مسکن به ویژه بازار اجاره، با رکود سنگین روبرو شود.

براساس این گزارش، بازار مسکن در این روزها شاهد رکودی است که در این شرایط اگر متقاضی به دنبال خرید مسکن باشد و منابع مالی کافی داشته باشد می‌تواند یک واحد مسکونی مناسبی با قیمت خوب پیدا کند اما برای اجاره علاوه بر اینکه متقاضیان و مستاجران از کمبود مسکن گله‌مند هستند بسیاری از مشاوران املاک هم اعلام کرده‌اند که فایل های خوب در مناطقی که بیشترین متقاضی برای اجاره نشینی در آن وجود دارد کم شده و بسیاری از مالکان منتظر هستند تا ببینند ابتدای تابستان قیمت‌ها به چه سمتی می‌رود.

دولت امسال برای کنترل بازار اجاره اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از این اقدامات تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن است که اعلام شده تا شهریور ماه متقاضیانی که تسهیلات ودیعه مسکن دریافت نکرده‌اند می توانند در استان تهران وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند. همچنین یکی دیگر از اقداماتی که امسال برای کنترل بازار اجاره در دستور کار قرار گرفته است، ساماندهی بازار اجاره است.

طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن در دستور کار مجلس

در همین رابطه اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت نباید اجازه افزایش بیش از حد اجاره‌بها را بدهد. بازار اجاره مسکن برای کم‌درآمدها مانند زلزله ویرانگر است.

اقبال شاکری اظهار کرد:‌ دولت باید امسال برای ساماندهی بازار اجاره بها مسکن با ارائه کمک‌های تشویقی به صاحبخانه‌ها، زمینه تمدید قراردادهای اجاره را فراهم کند و اجازه افزایش اجاره بها بیش از این داده نشود؛ چراکه فشار سنگینی بر مستاجران وارد می‌کند.

دلالان بازار اجاره مسکن نقره داغ می‌شوند

همچنین خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: امسال برای بازار اجاره استان تهران برنامه‌ریزی بسیار خوبی داریم که امیدوار هستیم با اجرایی شدن آن شاهد بهبود وضعیت بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم.

او ادامه داد: بازار اجاره مسکن امسال به سمت رونق خواهد رفت که همین امر از طریق راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان به سرعت اجرایی می‌شود و دولت سعی دارد برای بازار امسال تمهیداتی را در دستور کار خود قرار دهد تا بازار اجاره به سمت ثبات حرکت کند.

محبت‌خواه توضیح داد: دولت امسال به طور قطع دست تمامی دلالان و سوداگران را از بازار اجاره کوتاه خواهد کرد و با شناسایی مالکانی که خانه‌های آن‌ها خالی است و نقره داغ کردن آن‌ها، بازار اجاره مسکن را به سمت ثبات هدایت خواهد کرد.

بازار اجاره مسکن امسال کشش افزایش قیمت ندارد

خانجانی که یک مستاجر است به باشگاه خبرنگاران گفت: امسال به نظر می‌رسد بازار اجاره مسکن با رکود همراه باشد، چراکه این بازار در سال گذشته با افزایش قیمت روبرو بود و به نظر می رسد که امسال این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

او ادامه داد: در حال حاضر به هر مشاور املاکی که مراجعه می‌کنیم آن‌ها می‌گویند که مالکان فعلا دست نگه داشته‌اند تا وضعیت بازار اجاره مسکن مشخص شود.

حال با نزدیک شدن به فصل اتمام مدارس و آغاز جابه‌جایی خانواده‌ها باید دولت هرچه سریعتر برنامه‌های خود را برای به بهبود وضعیت بازار اجاره پیش از شروع جابه‌جایی‌ها ارائه کند تا نگرانی متقاضایان از این وضعیت برطرف شود؛ چرا که این بلاتکلیفی و عدم عرضه مسکن به بازار اجاره، باعث می‌شود که بازار به سمت نابه‌سامانی حرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها