خاطرات کاغذی

افسانه سه برادر

پیش از این با چاپ مطلب وعکس از نسخه انیمیشن «افسانه سه برادر» یادی از آن کرده بودیم اما اگر خاطرتان باشد خیلی قبل تر از آن، شاید دهه 60 بود که برای اولین بار این سه برادر را در قالب عروسک دیدیم.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۴۲
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه

آن روزها شاید به خاطر نوع طراحی عروسکی این سربازهای چشم تنگ قدری شناسایی آنها از هم برایمان دشوار بود اما بعد از پخش نسخه انیمیشن بهتر توانستیم آنها را ازهم تمیز دهیم . تماشای جنگ‌‌ها و لشکر کشی‌های این سربازهای عروسکی همچنان برایمان خاطره انگیز است.

مجموعه عروسکی «افسانه سه برادر» که زاییده خلاقیت ژاپنی‌‌ها است درفاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ ساخته شد.

کارگردان این مجموعه، یکی از بزرگترین عروسک‌سازان و انیماتورهای ژاپنی، «کیهاچیرو کاواموتو» از شاگردان «یرژی ترونکای» بزرگ است. کاواموتو تمام آثارش از جمله «افسانهٔ سه برادر» را به طریقهٔ stop-motion ساخته و در این روش، شهرتی جهانی دارد.

داستان افسانه سه برادر در سال‌های پایانی سلسله هان اتفاق می‌افتد که دولت مرکزی دچار فساد شده وامپراتوری را به سوی نابودی پیش می‌برد.

در فاصله بین انقراض امپراتوری و برقراری وحدت توسط سلسلهٔ تانگ که عصر زرین فرهنگ و ادب چینی را به وجود آوردند، کشور چین به مدت ۴۰۰ سال دستخوش آشفتگی وجنگ داخلی بود.

با این حال، دوره‌ای 60 ساله از این عصر هست که میان مردم چین، شهرت عجیبی دارد. به دنبال نقل مجموعه مشهوری از داستان‌ها و روایت‌های نیمه تاریخی- نیمه افسانه‌ای، این دوره در نظر مردم به عنوان عصر حماسه و دلاوری شناخته می‌شود.

مجموعهٔ این داستان‌ها و افسانه‌ها به «افسانهٔ سه قلمر» یا «افسانهٔ سه برادر» شناخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها