در گفت‌وگوی «جام‌جم» با عوامل برنامه رادیویی «سیاست ایرانی» عنوان شد

تلاش برای تولید ادبیات تحلیلی در حوزه سیاست

اختتامیه دومین جشنواره طنز و رادیو برگزار شد

همه با هم زیر چتر لبخند

اختتامیه دومین جشنواره مردمی طنز و رادیو (زیر چتر لبخند) عصر روز گذشته با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدا، حسن قرایی مدیر روابط عمومی صداوسیما، شاهید مظفری قائم‌مقام معاونت صدا، برخی مدیران شبکه‌های رادیویی، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا، هنرمندان و جمعی از پیشکسوتان طنز رادیو از جمله عباس محبی، علیرضا جاویدنیا و منوچهر آذری و جواد انصافی و امیر پارسی با شعار (همه با هم زیر چتر لبخند) در استودیو شماره یک ساختمان شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۳۶
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

در این مراسم که به صورت زنده از رادیو صبا، ایرانصدا، تلوبیون و تلویزیون اینترنتی کتاب پخش شد.
اهدای جوایز بخش مردمی (کتاب محبوب من)/پریسا صدایی آذر برای اثر (بفرمایید بنشینید صندلی عزیز) / الیکا خدادی برای اثر (کوچک‌ترین
فرد خانواده)
برندگان بخش اجرای لطیفه:
امیرحسین یاوری برای اثر (طنز قم)/ صادق مددی برای اثر (خندوانه)
بخش خاطره‌گویی:
ابراهیم اسکندری برای اثر (شله زرد)/ ملیحه یلَمچی برای اثر (شب شکن)/ حامد فرامرزی برای اثر (خانواده‌ پرجمعیت)
اهدای جوایز مشاغل بخش حرفه ای:
علیرضا آزادگان برای صدابرداری برنامه (کوی نشاط)/ محمدحسین روانبخش و مهرشاد مرتضوی جایزه بهترین نویسنده برای برنامه (کاکتوس)/ ژاله اکبری بهترین گوینده زن برای اجرای برنامه (گذر بازار)/ مهبد قناعت‌پیشه بهترین گوینده مرد برای اجرای برنامه (صبح صبا)/ بهاره غنی‌زاده، بهترین شخصیت زن برای حضور در برنامه (خانیم خاتینلار) از صدای مرکز آذربایجان غربی/ مجتبی شفیعی بهترین شخصیت (کارکتر) مرد برای حضور در برنامه
(شور و شیرین) از صدای مرکز خراسان رضوی
اهدای جوایز بخش اصلی( هجو رسانه‌های غربی)/ حامد مرادیان تهیه‌کننده برنامه (خط رو خط)/ در قالب (برنامه کوتاه) امیرحسین رنگرزی تهیه‌کننده برنامه (هجو آبتین)/ مجید امجدی‌فر تهیه‌کننده طنز آهنگ (همسایه آزاری)
بهترین برنامه ترکیبی:
علی صادقی تهیه‌کننده برنامه(شیرین دار) از صدای مرکز مازندران
همچنین هدیه بهترین اثر در ساختار قطعه نمایش به حسن حیدرزاده اهدا شد. سپس بهترین اثر جشنواره به مهناز عالمی، تهیه کننده برنامه(تلخند)اهدا شد. در ادامه نیز یکی از برگزیدگان برای مدعوین برپاخند(استندآپ) اجرا کرد.در بخش ویژه این مراسم از منوچهر آذری تقدیر و از تابلو عکس او توسط علی بخشی‌زاده رونمایی شد. آذری که سازدهنی‌اش را با خود آورده بود، برای حضار ساز زد و بخشی از تکیه‌کلام‌ها و نمایش‌های قدیمی اش را اجرا کرد.

حمیدرضا افتخاری در گفت‌وگو با«جام‌جم» بیان کرد

مهیا شدن شرایط همکاری با برگزیده‌ها

حمیدرضا افتخاری، دبیر جشنواره و مدیر رادیو صبا درباره ارزیابی‌اش از دومین جشنواره(زیر چتر لبخند) و این‌که تا چه حد نگاه شرکت کننده‌ها جدی‌تر شده‌بود، به جام‌جم می‌گوید: دومین جشنواره اتفاق خیلی خوبی بود. به این خاطر که ما تجربه سال گذشته را داشتیم. ضمن این‌که در این یک سال مخاطبان به دلیل برنامه‌های تعاملی که ما روی آنتن داشتیم، با فضای برنامه‌سازی طنز آشنا شد‌ بودند و همین به کیفیت آثار افزوده‌بود و انتخاب را هم برای ما سخت تر می‌کرد. وی ادامه می‌دهد: شنونده‌های ما با رویکردهای تازه‌ای در طنز آشنا شده‌بودند و روش‌های تولید را بیشتر یاد گرفته بودند. افتخاری درباره ظرفیت‌های این جشنواره و این‌که آیا از برگزیده‌ها در رادیو دعوت به همکاری می‌شود یا نه هم توضیح می‌دهد: این جشنواره هنوز نوپاست و ما امیدواریم که صدمین دوره اش را نیز برگزار کنیم. درباره همکاری با دوستان برگزیده هم باید بگویم که همکاری به گونه‌ای که به رادیو بیایند و برنامه داشته‌باشند، هنوز شرایط برای این کار مهیا نشده‌است اما همه دوستان با شبکه به نوعی در بخش‌های مختلف همکاری خواهند کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها