رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مرحوم امین‌پور، پرچم دفاع از انقلاب و ارزش‌ها را همواره به دست داشت، گفت: برنامه‌های فاخر همچون جشنواره‌های فرهنگی و هنری به صورت سلسله‌وار به نام مرحوم امین‌پور برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری شود.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۴۹

جام جم آنلاین اصفهان ؛ محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه نوزدهم بهمن_ در آئین بزرگداشت مرحوم احمد امین‌پور، استاد معماری و فلسفه هنر اسلامی که سابقه حضور در شورای اسلامی شهر اصفهان را نیز داشت، اظهار کرد: از سال ۱۳۵۶ با مرحوم امین‌پور مأنوس بودم و از دوران دانشگاه به دلیل نزدیکی رشته تحصیلی و هم‌استانی‌بودن با یکدیگر مجالست و رفاقت داشتیم.

وی با بیان اینکه مرحوم امین‌پور مصداق یک انسان متدین، دغدغه‌مند، باصداقت، دارای صراحت لهجه و شجاع در بیان نظر بود، افزود: آن مرحوم ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک جوان ۱۸ ساله بود که در دانشگاه و در میان ده‌ها گروه و فرقه‌های مختلف سیاسی در دانشگاه، راه صدیق انقلاب اسلامی را انتخاب کرد و در مقابل همه گروه‌های معاند و الحادی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی سینه سپرده می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مرحوم امین‌پور جزو دانشجویان انقلابی شاخص در دانشگاه به‌شمار می‌رفت و این حرکت انقلابی آن مرحوم پس از دوران دانشگاهی نیز ادامه یافت و در مجامع مختلف سیاسی و انقلابی، حضور و نقشی فعالانه ایفا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم، پرچم دفاع از انقلاب و ارزش‌ها را همواره به دست داشت و همیشه بدون ملاحظه با صراحت در مقابل کارهای غلط و اشتباه و غیرانقلابی می‌ایستاد، مرحوم امین‌پور هیچ‌گاه مطابق نرخ روز عمل نمی‌کرد و نظری نمی‌داد و همواره در مسیر صداقت و کرامت گام برمی‌داشت.

نورصالحی تاکید کرد: شایسته است برنامه‌های فاخر همچون جشنواره‌های فرهنگی و هنری به صورت سلسه‌وار به نام مرحوم امین‌پور برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها