رابین هود، همان راهزن انگلیسی خوشنام قرن دوازدهم که به دلیل مبارزه با حکومت زمان خود شهرت بسیاری میان مردم این کشور دارد،در عالم تصویر نیز چهره ای آشناست.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۳

تاکنون چهره هایی چون شون کانری ، کوین کاستنر، پاتریک برجین ، جان کلیس ، ارول فلاین و داگلاس فیربانک در نقش رابین هود در سینما و تلویزیون بازی کرده اند و در سال 2006 نوبت به جوناس آرمسترانگ جوان رسید تا در نقش این قهرمان اسطوره ای کشورش بازی کند.
سریال تلویزیونی رابین هود که در حال حاضر از شبکه تهران پخش می شود، جدیدترین اقتباس تصویری از این شخصیت تاریخی است که ابتدا در 12 قسمت 45 دقیقه ای ساخته و برای نخستین بار در اکتبر 2006 روی آنتن رفت.

دومینیک مینگلا وفوز آلن به عنوان مجریان طرح این سریال انتخاب شدند و خود مینگلا سرپرستی گروه نویسندگان را به عهده گرفت. او از تهیه کنندگان موفق ITV بود که تهیه مجموعه کمدی دکتر مارتین را در کارنامه خود داشت. ریچارد بورل نیز به عنوان تهیه کننده سریال انتخاب شد و نویسندگانی چون پل کورنل ، مارک والدو، دبی اوتس و جو ترنل برای نوشتن متن داستان ها کار خود را آغاز کردند.تمام سریال در مجارستان فیلمبرداری شد. فضای انگلستان در قرن دوازدهم طراحی شد و کمپانی فیلم تایگر آسپکت کار تولید آن در مجارستان را به عهده گرفت.
فیلمبرداری در نزدیکی بوداپست آغاز شد. برای ساخت سری اول 8 میلیون پوند بودجه در نظر گرفته شد. بی بی سی قصد داشت با ساخت این سریال جای خالی سریال پرطرفدار دکتر هو را که شنبه شبها پخش می شد پر کند.
پیش از آغاز تولید سریال در جولای 2005 به بی بی سی 1 خبر تولید آن را اعلام کرد و این خبر را بی بی سی درام در اکتبر تایید کرد.
فوریه 2006 روزنامه دیلی میرور خبر از انتخاب جوناس آرمسترانگ برای بازی در نقش رابین هود داد. بی بی سی در آوریل همان سال این خبر را تایید کرد. ضمن این که نام دیگر بازیگران نیز اعلام شد: لوسی گریفیث (ماریان) ، کیت آلن (داروغه ناتینگهام)، ریچارد آرمیتاژ (حاکم گیسبورن) ، گوردون کندی (جان کوچولو).

سرقت نوارها

بهترین خبری که در حاشیه ساخت سریال رابین هود منتشر شده ، خبر سرقت نوارهای سریال بود. در 28 آگوست 2006 بسیاری از روزنامه های انگلستان از سرقت بسیاری از نوارهای اصلی سریال در مجارستان خبر دادند. روزنامه دیلی میرور نوشت: مجریان طرح سریال هم اکنون در حال تصمیم گیری در مورد پرداختن مبلغ مورد درخواست سارقان یا فیلمبرداری مجدد صحنه های گرفته شده هستند و بنابراین پخش سریال به تاخیر خواهد افتاد.

بازگشت دوباره


بی بی سی از همان ابتدا قصد داشت تا ساخت این سریال را ادامه دهد، اما منتظر بود تا با پخش سری اول بازتاب آن را ببیند. سرانجام نیز در 23نوامبر 2006در حالی که هنوز پخش سری اول تمام نشده بود، اعلام کرد که سری دوم در 13قسمت ساخته خواهد شد. جوناس آرمسترانگ نیز در گفتگو با سایت بی بی سی این خبر را تایید کرد.
کار فیلمبرداری سری دوم از مارس 2007 آغاز شده و قرار است اکتبر امسال روی آنتن بی بی سی 1 برود

سخنگوی بی بی سی تقاضای دریافت مبلغ یک میلیون پوند باج را تایید نکرد، اما گفت که تمام اقدامات برای بازپس گیری نوارها انجام شده است. البته مدتی بعد بی بی سی اعلام کرد که با وجود دزدیده شدن نوارها سریال بموقع پخش خواهد شد.
در همان زمان برخی از رسانه های انگلستان از جمله گاردین این خبر را تنها یک مانور تبلیغاتی خواندند. بی بی سی 1 در کنفرانس مطبوعاتی که در 6 سپتامبر 2006 برگزار شد این ادعا را رد کرد و بازیگران سریال نیز گفتند که برخی از صحنه ها را دوباره بازی کرده اند و سرانجام یک روز بعد وب سایت بی بی سی اعلام کرد که نوارها پیدا شده و سارقان دستگیر شده اند.

تبلیغات با تیر و کمان

بی بی سی مانور و تبلیغات بسیاری روی سریال رابین هود داد. در 8 جولای 2006 نخستین تبلیغ این سریال پخش شد. در این فیلم لوگوی بی بی سی با تیر و کمان هدف گرفته و جمله بزودی (coming soon) بر صفحه تلویزیون ظاهر شد. این تیزر تبلیغاتی حتی وسط سریال دکتر هو نیز به نمایش درآمد.
ضمن این که فیلم تبلیغاتی رابین هود در فستیوال رابین هود که هر ساله در جنگل شرود برگزار می شود پخش شد. مجله رادیو تایمز پیش از پخش سریال ، به چاپ مقالات و مطالبی درباره آن پرداخت و پس از پخش نخستین قسمت سریال ، مطبوعات انگلیس به بررسی آن پرداختند. گاردین نوشت: چالش اصلی این رابین هود جدید جلب نظر مخاطبان جوان و والدین آنها باهم است و این کار ساده ای نیست. مثل پرتاب همزمان دو تیر به یک هدف است. البته رابین هودی که به نمایش درآمد، می تواند این کار را انجام دهد.
منتقد تایمز پل هوگارت نیز درباره رابین هود نوشت : «بازیگران و عوامل فیلم احتمالا پس از اتمام آن هورا کشیدند، اما این حس باید با خانواده هایی که بیننده سریال هستند نیز همراه شود.» بی بی سی قبل از پخش قسمت دوم سریال تبلیغات را بیشتر کرد. این تبلیغات به سالن های سینما و بیلبوردها نیز کشیده شد. مجله رادیو تایمز عکس روی جلد خود را به تصویر آرمسترانگ و آرمیتاژ بازیگران سریال اختصاص داد.
پس از نمایش قسمت اول ، رابین هود رکوردشکن شد. در قسمت اول حدود 8.2 میلیون بیننده در انگلستان و 8.5 میلیون در امریکا داش . دومین قسمت سریال تعداد بینندگان ریزش داشت و این بار تعداد بینندگان سریال به 6.7 میلیون نفر رسید. به این ترتیب رابین هود پس از «عامل» X شبکه ITV در رتبه دوم ایستاد. نکته مهمی که باید درباره رابین هوود به آن اشاره کرد، این است که سازندگان رابین هود از همان ابتدا تاکید کردند که برای خلق صحنه های فیلم ، قصد ندارند خود را کاملا وابسته به رایانه کنند.
به همین دلیل به دنبال بازیگرانی می گردند که بتوانند مهارت های لازم از جمله پرتاب تیرو کمان را یاد بگیرند. جوناس آرمسترانگ 25 ساله که نقش رابین هود را بازی می کرد در این باره می گوید: من برای این که بتوانم مهارت های لازم بدنی را کسب کنم هر روز شنا و ژیمناستیک می رفتم و سعی می کردم خوب بخورم.
ما زمانی وارد بوداپست شدیم که هنوز مدت زمان زیادی تا شروع فیلمبرداری مانده بود. هر روز سوارکاری ، تیراندازی نبرد با شمشیر و نبرد تن به تن را تمرین می کردیم که کار بسیار سختی بود و البته اکثر بازیگران باید این مراحل سخت را می گذراندند.


لادن بهبودی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها