نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: این عالم اهل سنت چندی پیش به عنوان زبان گویای جامعه نجیب اهل سنت، با صدایی رسا از وحدت شیعه و اهل سنت، سخن گفت و تنها جرم این عالم‌اهل سنت حرّیت و شجاعت در بیان دیدگاه و عقیده‌اش بود.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان، نماینده مقام معظم رهبری در سيستان و بلوچستان در پی خبر شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) خاش پیام تسلیت داد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

(سوره آل عمران، آیه ۱۶۹)

 

تاریخ تکرار می‌شود. جولان باطل در برابر قدرت حق و تلاش نافرجام خفاش صفتان برای خاموش کردن نور خدا همواره در طول تاریخ وجود داشته است.

برای جاهلان عنود و دشمنان انقلاب اسلامی، مذهب، قومیت و... بهانه‌ای بیش نیست. آنها با هر انسان آزاده‌ای که گفتار و کردارش در جهت تقویت حق و بر ملا کردن ذات پلیدشان باشد، دشمنی می‌ورزند. چه اهل سنت باشد، چه شیعه؛ چه بلوچ باشد، چه فارس. چه روحانی جهادی شیعه در حرم امام رضا(ع) باشد و چه امام جمعه اهل سنت در شهرستان خاش سيستان و بلوچستان.

بنا بر اخبار واصله، دست پلید استکبار از آستین جاهلان متعصب و مزدوران دشمن بیرون آمد و مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش را به شهادت رساند.

این عالم اهل سنت چندی پیش به عنوان زبان گویای جامعه نجیب و شریف اهل سنت سیستان و بلوچستان، با صدایی رسا از وحدت شیعه و اهل سنت، سخن گفت و بر ضرورت دفاع از نظام اسلامی تاکید ورزید. تنها جرم این عالم‌اهل سنت حرّیت و شجاعت در  بیان دیدگاه و عقیده‌اش بود!

چه عیان دروغ می‌گویند مدعیان آزادی بیان که مواضع انقلابی این عالم اهل سنت را برنتافتند؛ و چه وقیحانه دروغ می‌گویند مدعیان دفاع از حقوق قوم بلوچ که این گونه وجود یک شخص معتبر و آبرومند بلوچ را تحمل ننمودند؛ و چه ناجوانمردانه دروغ می گویند مدعیان حفظ حرمت علما که با یک عالم اهل سنت به جرم دفاع از وحدت این گونه عمل می‌کنند.

 

جنود شیطان و منادیان تفرقه بدانند، شهادت مولوی عبدالواحد ریگی نقطه عروج و مایه افتخار علمای اسلام و مایه وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد.

 

ملت بصیر سیستان و بلوچستان با تحلیل درست این واقعه و شناخت دقیق دسیسه‌های مستکبرین، إن شاء الله فریب ادعاهای دروغ دفاع از اهل سنت یا قوم بلوچ را نخواهند خورد و با اتحاد و انسجام، در مسیر روشن دفاع از اسلام و نظام اسلامی و تقابل با دشمنان قدم برخواهند داشت.

 

اینجانب ضمن ابراز تأسف و تاثر نسبت به این واقعه دردناک، شهادت جناب مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش را به خانواده عزیز ایشان و ملت ایران به خصوص مردم عزیز سیستان وبلوچستان و بالاخص طایفه بزرگ ریگی تسلیت می‌گویم، برخورد جدی با عوامل این واقعه تاسف‌بار را خواستارم و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجز جزیل از خداوند متعال مسألت می‌کنم. بِمنّه و کرمه

 

مصطفی محامی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان

 

شایان ذکر است امام جماعت اهلسنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش توسط افراد ناشناس مسلح  ربوده شد و سپس وی را به شهادت رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها