قاتل نیستم؛ مجنونم
بررسی جنایات قاتلان مبتلا به جنون

قاتل نیستم؛ مجنونم

مرد جوان که به‌دلیل یک عشق ممنوعه با همدستی دوستش مرتکب قتل و بعد به قصاص محکوم شده بودند، با پرداخت دیه میلیاردی از مجازات قصاص نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۳۸۸۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، نیمه‌شب بیست‌ونهم تیر سال ۹۸ مردی براثر ۱۹ ضربه چاقو به قتل رسید و جسد او در خیابان پیروز شمالی در اتوبان سعیدی، پشت کوره آجرپزی کشف شد. از روی کارت‌بانکی که همراه داشت هویتش به‌دست‌آمد و معلوم شد نگهبان خوابگاه‌دخترانه و پیک‌موتوری است. در ادامه تحقیقات همسر او به‌عنوان مظنون توسط پلیس بازداشت شد و اعتراف کرد با مرد جوانی به نام ساسان رابطه عاشقانه دارد. ساسان و دوستش مهرداد، عاملان جنایت‌هستند.

در ادامه ساسان ۲۹ساله و همدستش تحت تعقیب قرار گرفتند و یک ماه بعد در اسلامشهر بازداشت شده و به قتل مرد جوان اعتراف کردند. مدتی بعد متهمان در دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام مشارکت در قتل عمدی محاکمه شدند. مرد جوان در دفاع از خود گفت: در یک گروه تلگرامی که برنامه‌های تفریحی داشت عضو شده بودم.

با همسر مقتول آنجا آشنا شدم و همین باعث ارتباط‌مان شد. کم‌کم دلباخته‌اش شدم و حتی می‌خواستم با او ازدواج کنم که راز زندگی‌اش را برایم تعریف کرد و گفت شوهرش معتاد است و طلاقش نمی‌دهد. روز حادثه به بهانه این‌که بسته پستی دارم شوهرش را به محل قرار کشاندم. با دوستم گل مصرف کرده و آنجا رفتیم و هردو چاقو داشتیم. می‌خواستم او را گوشمالی دهم که در دعوای‌مان فهمید من همان فردی هستم که با همسرش دوست شده‌ام. با ضربه‌های چاقو او را زخمی کردیم که فوت شد.

دیگر متهم پرونده که پسری دانشجو بود نیز در دفاع از خود گفت: ساسان دوست و هم‌محلی‌مان بود، وقتی فهمیدم دلباخته زنی شده و شوهرش طلاقش نمی‌دهد، قبول کردم همراهش بروم تا آن مرد را گوشمالی بدهد. قصدی برای قتل نداشتیم.

بعد از دفاعیات دو مرد جوان، قضات دادگاه کیفری یک استان تهران وارد شور شدند و هردو را گناهکار شناخته و محکوم به قصاص کردند. مدتی بعد رای در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا نزد امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. در این سه سال واحد صلح و سازش مستقر در دادسرا چند جلسه با خانواده مقتول برگزار کردند. سرانجام متهمان پرونده توانستند با پرداخت دیه میلیاردی به خانواده مقتول رضایت آن‌ها را جلب و از مجازات قصاص نجات پیدا کنند. پرونده آن‌ها برای محاکمه از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال خواهد شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها