با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک، قصد داریم در یک سلسله مطالب، به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف بپردازیم.
با استناد به مطالب تخصصی منتشر شده در سایت خودرویی همراه مکانیک، قصد داریم در یک سلسله مطالب، به معرفی خودروهای موجود در بازار در بازه‌های قیمتی مختلف بپردازیم.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۹۹

در این مقالات شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بهترین خودروها را انتخاب کنید. لطفا در این چند مقاله همراه ما باشید.

 

با ۲۰۰ میلیون چی بخریم؟

در این روزها احتمالا چنین سوالی برای بسیاری از مشتریان با توان مالی نسبتا پایین‌تر پیش می‌آید؛ چراکه گزینه‌های صفر یا دست دوم مختلفی در این رنج قیمت پیش روی مشتری قرار دارند و هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را ارائه می‌دهند.

در ادامه چند خودروی ۲۰۰ میلیون تومانی به شما معرفی می‌کنیم که در شرایط فعلی بازار کشور ارزش خرید مناسبی دارند و به عنوان خودروهای اقتصادی گزینه‌های قابل قبولی به شمار می‌روند. به‌علاوه لازم به ذکر است که در هر لحظه می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز خودرو وارد صفحه hamrah-mechanic.com/carprice/ شوید و از قیمت امروز خودروها در تمامی سال مدل‌ها آگاه شوید.

 

کوییک مدل ۱۴۰۱

در حال حاضر قیمت کوییک مدل ۱۴۰۱ با کارکرد بسیار کم در حد دو تا سه هزار کیلومتر در بازار آزاد حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این محصول سایپا طراحی ظاهری نسبتا جذاب‌تری در مقایسه با دیگر خودروهای اقتصادی صفرکیلومتر هم‌رده ارائه می‌دهد و از لحاظ پرستیژ اجتماعی نیز می‌شود گفت که از جایگاه بهتری در قیاس با دیگر محصولات ارزان‌قیمت سایپا برخوردار است.

 خودرو کوییک در بخش فنی شباهت زیادی با محصولاتی مثل ساینا و انواع تیبا دارد؛ بنابراین در صورت خرابی موتور و گیربکس به راحتی قطعات آن در بازار با قیمت مناسب در دسترس قرار خواهد داشت و هزینه تعمیرات آن چندان سرسام‌آور نخواهد بود. از لحاظ فضای کابین نیز کوییک وضعیت قابل قبولی دارد و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت محسوب می‌شود.

 

ساینا S مدل ۱۴۰۱ کارکرده

در شرایط کنونی بازار خودرو کشور ساینا اس می‌تواند برای مشتریانی که به دنبال خرید یک سدان اقتصادی با طراحی کمی جذاب‌تر از حد معمول می‌گردند، گزینه مناسبی باشد. ساینا اس مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر یا کمتر گزینه‌ای بسیار مناسب برای خانواده‌های چهار یا پنج نفره محسوب می‌شود.

 

این خودرو نیز همچون کوییک در بخش فنی مشابهت زیادی با دیگر محصولات خانواده پلتفرم x200 سایپا دارد و از لحاظ هزینه تعمیرات و استهلاک فنی در شرایط مساعدی به سر می‌برد. برخورداری از صندوق عقب ۳۷۰ لیتری نیز وضعیت ساینا اس را از لحاظ کاربردی بودن نسبت به کوییک برتری می‌بخشد.

 

پراید ۱۱۱ صفرکیلومتر مدل ۹۹

پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفرکیلومتر به طور متوسط با قیمتی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. این خودرو از لحاظ کاربردی، کیفیت سواری، هندلینگ و همچنین میزان امنیت و امکانات، نسبت به کوییک یا حتی تیبا ۲ ارزش خرید کمتری دارد اما برخی مشتریان به‌ویژه جوان‌ترها که به دنبال یک هاچبک با طراحی ظاهری اسپرت و تاحدودی کلاسیک می‌گردند، ترجیح می‌دهند به جای محصولات خانوادگی همچون کوییک و تیبا ۲ به سمت پراید ۱۱۱ بروند.

این خودرو استهلاک فنی پایین‌تری دارد و توان موتور آن نیز کمتر است و برای مصارف خانوادگی چندان مناسب نیست. صندوق عقب پراید ۱۱۱ نیز نسبتا کوچک است؛ بنابراین مشتریان جوان‌تر که قصد خرید یک هاچبک با طراحی ظاهری کلاسیک و مقداری اسپرت را دارند، می‌توانند پراید ۱۱۱ را به عنوان یک محصول نسبتا کم استهلاک با هزینه نگهداری پایین و بازار خوب خریدوفروش مناسب خریداری کنند.

 

رانا LX مدل ۹۴

اگر به تولیدات سایپا به‌ویژه محصولات خانواده پراید و تیبا تمایلی ندارید و به دنبال یک سدان با توان حرکتی بالاتر، عملکرد فنی بهتر و کیفیت سواری لذت‌بخش‌تر هستید، رانا ال ایکس مدل ۹۴ با کارکرد تقریبی ۱۸۰ هزار کیلومتر در حال حاضر می‌تواند مناسب شما باشد.

این خودرو از موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری TU5 بهره می‌برد که عملکردی نسبتا نرم داشته و توان مهیج‌تری نسبت به محصولات سایپا در اختیار شما می‌گذارد. البته صندلی‌های ردیف عقب این خودرو کمی تنگ هستند و خیلی مناسب حضور افراد بزرگسال به نظر نمی‌رسند. اما درمجموع رانا ال ایکس مدل ۹۴ به دلیل پرستیژ بالاتر، کیفیت ساخت قابل قبول، عملکرد فنی، سواری لذت‌بخش‌تر نسبت به محصولات سایپا نظیر کوییک و ساینا، می‌تواند انتخاب مناسبی برای مشتریانی ‌باشد که مشکلی با خودروهای چند سال کارکرده ندارند.

 

سمند EF7 مدل 95

سمند EF7 مدل 95 با کارکرد حدود 180هزار کیلومتر یک خودروی اقتصادی تقریبا ایده‌آل برای خانواده‌های تقریبا پرجمعیت به حساب می‌آید و کابین جادار به همراه صندوق عقب بزرگ آن شرایط بسیار مساعدی را برای مسافرت‌های خانوادگی رقم می‌زند.

  موتور EF7 نیز عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می‌دهد و کشش مناسبی را در جاده یا سطح شهر برای کاربر به ارمغان می‌آورد. از لحاظ تامین قطعات یدکی و تعمیرات نیز این پیشرانه در سراسر کشور به راحتی قابل تعمیر است و هزینه تعمیرات آن در حد تقریبا متعادل و نه‌چندان گران ارزیابی می‌شود.

نوع سواری و هندلینگ مناسب سمند نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این خودرو است که آن را به گزینه‌ای قابل قبول برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

 

کلام پایانی

در پایان باید گفت اگر می‌خواهید خودروهای صفر یا کم کارکرد حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنید، در حال حاضر صرفا می‌شود به سراغ محصولات سایپا نظیر ساینا اس، کوییک و یا نهایتا پراید ۱۱۱ رفت. اما در سوی دیگر محصولاتی همچون رانا ال ایکس و سمند EF7 هم حاضر هستند که از لحاظ کیفیت سواری، امکانات و توان حرکتی شرایط مطلوب‌تری دارند اما مدل ساخت آن‌ها پایین‌تر است. در این میان سمند دلیل برخورداری از کابین بزرگ و صندوق‌ جادار گزینه بهتری برای استفاده خانواده‌های پرجمعیت به حساب می‌آید. ضمنا علاوه بر گزینه‌های فوق محصولاتی مثل مدل‌های کارکرده پژو ۴۰۵ جی ال ایکس، پژو ۲۰۶ صندوقدار وی ۸، ام وی ام ۳۱۵ نیز با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون تومان در شرایط فعلی بازار قابل خرید هستند.

منبع: همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com/)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها