در نخستین روز از هفته دولت و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه، از پروژه جایگاه عرضه سوخت اتوبوس های شهری و یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان که به همت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه به انجام رسیده، بهره برداری شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۶۲

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : دکتر امیررضا یوسفیان، شهردار ساوه در این آیین در سخنانی اظهار داشت: امسال سهمیه قیر یارانه‌ای پس از چهار سال به ساوه تعلق گرفت و با رایزنی صورت گرفته بیش از یک هزار تن قیر دریافت شد که تاکنون ۴۰ خیابان روکش آسفالت شدند و ۳۶ محله نیز با اولویت‌بندی آسفالت خواهند شد.
وی گفت: در مدت ۲ ماه گذشته ۳۶ میلیارد تومان ارزش افزوده به ساوه اختصاص یافته در حالی که به طور متوسط شهرداری ماهانه ۳۵ میلیارد تومان هزینه کرده است، اما این تفاوت هزینه و درآمد خللی در امر خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نکرده است.
یوسفیان بیان کرد: امسال دستمزد کارگران ۵۷ درصد افزایش یافته که این امر بر قراردادهای شهرداری تاثیر داشته و با توجه به ارزش افزوده اختصاص یافته به شهر ساوه، مجموعه مدیریت شهری در تامین منابع مالی با مشکلات جدی مواجه شده است.
وی ادامه داد: افزایش دستمزد کارگران و تورم موجب شده امسال پیمانکاران تا ۷۰ درصد وجه بیشتری از شهرداری مطالبه کنند. ۱۴۰ میلیارد تومان در ۴ ماه اخیر پرداخت داشتیم که با دریافتی ارزش افزوده تناسب ندارد، ولی از طریق مدیریت خریدهای نقدی و تعهدی مانع از توقف امور شدیم.
شهردار ساوه تصریح کرد: بیش از ۴ سال است که قیر یارانه ای به دلیل جابجایی سهمیه دولتی به ساوه داده نشده بود. علی رغم اینکه هنوز بحث سهمیه قیر برای ساوه قفل است، ولی توانستیم ۱۰۱۴ تن قیر برای ساوه دریافت کنیم و روکش آسفالت ۴۰ خیابان را انجام دهیم، همچنین چندین محله دیگر نیز برای روکش و آسفالت هدف گذاری شده که اولویت با محله های دارای معابر خاکی مانند عباس آباد جنوبی است .
وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: همزمان با هفته دولت، شاهد افتتاح جایگاه سوخت اتوبوس های شهری و رونمایی از یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ساوه هستیم.
شهردار ساوه ادامه داد: جایگاه سوخت اتوبوس های شهری با ظرفیت چهار نازل سوخت رسانی می کند و با صرف اعتبار ۳ میلیارد تومانی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ اتوبوس شهری در ساوه خدمات دهی می کنند که با پیگیری های صورت گرفته و دوبرابر شدن تعداد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری این شهر در آینده نزدیک، نیاز به جایگاه سوخت مخصوص بود که خوشبختانه این مهم محقق شد.
شهردار ساوه ادامه داد: همچنین همزمان با هفته دولت، یک دستگاه اتوبوس شهاب نیز برای استفاده شهروندان معلول عزیز رونمایی شد که با صرف اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان تعمیر اساسی و مجهز به جک بالابر گردیده است.
همچنین مهندس علی اصغر آرمیده، رئیس سازمان حمل ونقل شهرداری ساوه در حاشیه آیین افتتاحیه جایگاه سوخت اتوبوس‌های شهری و رونمایی از اتوبوس بازسازی شده ویژه معلولان، اظهار داشت: پروژه جایگاه عرضه سوخت ویژه اتوبوس‌های شهری با صرف اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در محل مجتمع خدمات شهری شهرداری ساوه در بلوار سید جمال الدین اسدآبادی و در مساحت 650 مترمربع، به انجام رسیده است.
وی افزود: این جایگاه عرضه سوخت، گازوئیل مورد نیاز اتوبوس‌های شهری را با بهره گیری از دو دستگاه پمپ و چهار نازل تامین می‌کند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه با اشاره به رونمایی از اتوبوس ویژه معلولان نیز گفت: اتوبوس بازسازی شده ویژه معلولان با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به منظور استفاده این شهروندان عزیز مناسب سازی شده است که ظرفیت استفاده ۴ معلول به صورت همزمان در آن فراهم است .

خبرنگار : مژگان زمانی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها