کد خبر: ۱۳۷۶۴۵۷
نویسنده جبار آذین - منتقد و مدرس
آموزه‌های فردی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و کسب مهارت‌های لازم برای مقابله باکاستی‌ها و ناملایمات باتکیه برعلم، ایمان و همدلی انسانی به‌ویژه درجهان امروز و درگیری انسان‌ها در سنین مختلف با انواع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هجمه‌های ضداخلاقی و ضدفرهنگی بیگانگان و ایجاد ناآرامی و آشفتگی‌های روحی و روانی، نیازهمگان به آرامش را پیش روی انسان‌ها قرارداده است تا آن‌ها با یاری هادیان و مربیان و رهنمود‌های کارشناسی و سعی و همت خود برای رسیدن و شنا در اقیانوس آرام زندگی به حرکت درآیند.

در این ارتباط، کتاب‌های آسمانی وآیین‌ها و مسیر‌های دینی که پیامبران و جانشینان آنها، مبلغ و مروج آن هستند و دستاورد‌های علمی همسو با فرامین الهی و دینی به همت آموزگاران روح و روان، کارشناسان، پزشکان و متخصصان روان درمانی، نقش‌های مهم به‌عهده دارند. باتوجه به نیاز بزرگ انسان‌ها به آرامش و آسایش وکوشش راهنمایان این عرصه، برنامه‌های متعدد و مختلف فرهنگی واجتماعی فراوان در ایران و جهان تدارک دیده شده که شایسته توجه هستند.

درهمین ارتباط رسانه‌ملی درجایگاه دانشگاه ملی کشور به این مسأله مهم وسازنده ورود کرده و با تولید برنامه‌های مناسب ودرخور باحضور کارشناسان و کاربلدان حوزه‌های دینی، دانشگاهی و علمی وهنری و روان‌شناسی، کوشیده نقش اجتماعی انسان‌ساز خود را به‌خوبی ایفا کند. برنامه قابل تامل، پویا و خوب «اقیانوس‌آرام» ازجمله برنامه‌های ثمربخش و مفید صداوسیما دراین راستاست که مخاطبان اصلی آن را نوجوانان و بعد خانواده‌ها تشکیل می‌دهند.

در این برنامه که اهدافی نوآور برای شناخت نوجوانان از خود و بهره‌گیری از توانایی‌هایشان برای حل مشکلات شخصی، خانوادگی و اجتماعی را پیش رو دارد، با محوریت حضور و گفتمان مهمان موفق از طیف‌های مختلف اجتماعی، هنری، فرهنگی، علمی، ورزشی و مشارکت نوجوانان حاضر در برنامه، از زوایای مختلف، ابعاد مقابله با مشکلات و دستیابی به ساحل امن آرامش، بحث و بررسی می‌شود. اقیانوس آرام، گرچه در آغاز راه است و می‌تواند با آیتم‌های گوناگون به ارزیابی حرکت و رسیدن نوجوانان از عرصه‌های تحصیل و تدریس، هنروفرهنگ و ورزش و علم و ایمان و... به اقیانوس آرام شخصیت‌های فردی واجتماعی وآینده‌سازی آن‌ها بپردازد، ولی راه خود را خوب آغاز کرده و ادامه می‌دهد. امید که به مرز‌های موفقیت بیشتر پاگذارد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها