مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: عملیات ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان تیرماه امسال با مشارکت بسیج سازندگی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد رسول شیخی‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل محرومان شد، گفت: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند.

وی افزود: همزمان باعملیات ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان پژوهشکده زکات استان همدان نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در استان، افزود: با اجرای طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان، ۲۶۸ هزار و ۳۷۹ پرس غذای گرم، افطاری ساده و بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان بین مددجویان این نهاد در استان همدان توزیع شده است.

همچنین اجرای طرح حامی یابی برای فرزندان یتیم و بدسرپرست از دیگر فعالیت‌های این نهاد در ماه رمضان بود که پنج هزار و ۴۴۹ حامی از این طریق برای حمایت‌های مادی و معنوی از ایتام و محسنین استان جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه این افراد حدود ۲ میلیارد تومان به ایتام و محسنین استان کمک کردند، گفت: استان همدان ۴۲ هزار حامی ایتام دارد که در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ایتام و فرزندان بدسرپرست کمک نقدی کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه آمار ایتام و محسنین استان همدان ۱۲ هزار و ۲۲۲ نفر است، تصریح کرد: مردم استان همدان در عید فطر ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه خود را از طریق این نهاد در اختیار محرومان قرار دادند که این رقم حدود پنج میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در زمینه خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان هم گفت: در استان همدان و با محوریت کمیته امداد ۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی معادل ۱۰۰ درصد تعهدات جذب و به طور میانگین برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها