ارائه رسمی درخواست سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو

سایه جنگ بر اسکاندیناوی

یک رسانه‌ انگلیسی مدعی شد که روسیه در حال انتقال موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک‌ های اتمی به مرز با فنلاند است.
کد خبر: ۱۳۶۶۴۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه مدعی شد که یگان‌ های موشکی روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی به سمت مرز این کشور با فنلاند حرکت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «میرر» ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، استقرار یگان موشک‌های متحرک «اسکندر» را نشان می‌دهد که ظاهراً از یک بزرگراه به سمت مرز فنلاند در حال تردد هستند.

این فیلم بلافاصله پس از آن منتشر شد که هلسینکی رسماً پیشنهاد خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرد، اقدامی که «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه مدت‌ها با آن مخالف بود.

گفته می‌شود که هفت سامانه موشکی بالستیک اسکندر در راه رسیدن به شهر مرزی روسیه با فنلاند هستند.

تلویزیون دولتی روسیه پیشتر گفته بود که در صورتی که کشورهای شمال اروپا، فنلاند و سوئد پایگاه‌های نظامی خود را در خاک خود ایجاد کنند، مسکو تسلیحات اتمی را در مرزهای اروپایی خود مستقر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه میرر، یک یگان کامل از موشک‌ های اسکندر به سمت «وایبورگ» در حال حرکت هستند.

یک مقام ارشد پارلمانی روسیه روز یکشنبه از تقویت خطوط مرزی روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو خبر داد.

«ویکتور بونداروف» رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه گفت که در صورت پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه با ارسال نظامیان خود به مرز، این مناطق را تقویت خواهد کرد.

طرح فنلاند برای درخواست عضویت در ناتو روز پنجشنبه گذشته اعلام شد. تصمیم فنلاند برای عضویت در ناتو جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده است؛ فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، حدود هزار کیلومتر مرز با روسیه داشته و اولین کشور دارای مرز مشترک با این کشور محسوب می‌شود که قرار است در ناتو عضویت پیدا کند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل پیش از این هشدار داد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمروی سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها