وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:

سقف اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱

رییس اتحادیه مشاوران املاک:

افزایش نرخ اجاره مسکن شایعه است

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه شایعات در خصوص افزایش چشم‌گیر نرخ‌های اجاره مسکن واقعیت ندارد، گفت: مصوبه ستاد کرونا درباره تعیین سقف اجاره بها در حال اجراست و بر مبنای این مصوبه افزایش قیمت نداریم و قراردادهای اجاره در سال جدید بر مبنای این مصوبه تمدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ایرنا درباره وضعیت بازار اجاره، گفت: وضعیت در بازار اجاره آرام است و شایعات در خصوص افزایش چشم‌گیر نرخ‌های اجاره مسکن واقعیت ندارد.

وی توضیح داد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازار اجاره که در آن تا افزایش نرخ از ۱۵ تا سقف ۳۰ درصد با توجه به شهر محل سکونت برای تمدید اجاره بها اجازه داده شده است، در کشور اجرا می‌شود و هیچ مالکی حق ندارد، اجاره را بیش از نرخ مصوب افزایش دهد و یا حکم تخلیه برای مستاجر دریافت کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: اکنون فصل اجاره نیست، اما دلالان قصد دارند از عدم تناسب در عرضه وتقاضا سوءاستفاده کنند و خارج از مصوبه ستاد کرونا، نرخ‌گذاری بازار اجاره را انجام دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در دام سوداگران بیفتند، گفت: تکمیل طرح نهضت ملی مسکن و عرضه آن، تعادل را در بازار مسکن و به تبع به بازار اجاره ایجاد خواهد کرد.

به گفته قلی خسروی، قیمت‌های درج شده در آگهی‌های اجاره مسکن در پلتفرم‌های آگهی و سایت‌ها چند برابر قیمت واقعی است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: آگهی‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که چند برابر ارزش واقعی ملک، نرخ‌گذاری شده است. بارها در جلسه با دادستانی خواستار برخورد با آگهی‌های غیرواقعی قیمت فروش و اجاره در سایت‌های مجازی شدیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که مصوبه ستاد کرونا درحال اجراست، افزایش غیرمتعارف قیمت اجاره تخلف محسوب می‌شود و مستاجران می‌توانند مقابل رقم‌های پیشنهادی غیرمعقول بایستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها