رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

انهدام باند سارقان کلینیک پزشکی / بازداشت قهرمان جعلی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ تن از اعضای باند ۳ نفره سارقان کلینیک پزشکی خبر داد و گفت: دستگیری متهم متواری در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال اظهار داشت: بیست و پنجم بهمن ماه پرونده‌ای دایر بر سرقت تجهیزات پزشکی از داخل مطبی در محدوده میدان فاطمی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم برای کشف با حضور در محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شوند سرقت توسط سه نفر با یک دستگاه پراید وانت با پلاک مخدوش انجام پذیرفته است و یکی از سارقان نگهبان ساختمان کلینیک می‌باشد که پس از سرقت متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم دو نفر همدست نگهبان به نام‌های حمید و آرش که در سرقت نقش داشته اند شناسایی می‌شوند که با ادله‌های موجود و شناسایی هویت متهمان با هماهنگی مقام قضائی هر ۳ نفر تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با تلاش کارآگاهان ۲ تن از متهمان طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل می‌شوند که در بازجویی اولیه به سرقت اموال و تجهیزات پزشکی معترف و اظهار داشتند اموال را به یک مرکز پزشکی فروخته اند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و راهنمایی و هدایت متهمان اموال از مرکز پزشکی که اقدام به مالخری کرده بود جمع آوری و با تنظیم صورتجلسه تحویل مال باخته شد و مرکز پزشکی نیز با دستور قضائی پلمب شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با کشف اموال هر دو متهم با قرار مجرمیت صادره روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری دیگر متهم پرونده همچنان ادامه دارد.

بازداشت کلاهبرداری که خود را قهرمان مسابقات ورزشی معرفی می‌کرد

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبردار که خود را قهرمان مسابقات ورزشی معرفی می‌کرد و از ۸ شهروند کلاهبرداری کرده بود خبر داد و افزود: در پی وصول پرونده‌ای تحت عنوان جرم کلاهبرداری به پلیس آگاهی تهران بزرگ کارآگاهان دایره مبارزه با کلاهبرداری پایگاه سوم مأمور کشف و پی جویی آن می‌شوند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان بدواً از مال باختگان تحقیق که جملگی اظهار داشتند متهم از طریق فضای مجازی و راه اندازی حساب جعلی خود را با عنوان برنده مدال طلای مسابقات جهانی و…، معرفی نموده و با قرار دادن تصاویر مربوط به رشته کاراته و شبیه سازی صفحه خود با صفحه قهرمانان اصلی این رشته و همچنین از طریق پیام رسان ها خود را به هویت جعلی (مایکل) با ملیت ایرانی-انگلیسی معرفی کرده است و پس از جلب اعتماد مبالغ قابل توجهی از آنها اخذ کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود متهم پس از اعتماد سازی و امیدوار کردن شاکیان به امور واهی نظیر اخذ اقامت ورزشی در کشور انگلستان، فروش حواله اتومبیل با قیمتی ارزان‌تر از قیمت روز بازار و دادن وعده ازدواج، شکات پرونده را فریب و از آنها کلاهبرداری کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در جهت شناسایی متهم، کارآگاهان ضمن بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق به کشف ردپایی از او شده که با جمع بندی ادله‌ها هویت کلاهبردار به نام خلیل که در یکی از شهرهای غربی ساکن بود به دست می‌آید.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال افزود: با شناسایی هویت کلاهبردار و به نتیجه رسیدن تحقیقات دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی صادر شد و در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده ۳ میلیارد ریال برآورده شده است گفت: در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه انتسابی بوده لیکن با مواجه شواهد و مستندات به جرم خود معترف و اظهار داشت از ۸ شهروند کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: متهم طبق دستور قضائی با قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات و شناسایی سایر شاکیان بازداشت شد و تا به حال ۶ تن از مال باختگان متهم را شناسایی کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها