معاون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان مصرف سموم و کود شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در زنجان پایین‌تر از نرم جهانی و حتی کشوری است.
معاون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان مصرف سموم و کود شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در زنجان پایین‌تر از نرم جهانی و حتی کشوری است.
کد خبر: ۱۳۵۶۹۴۰
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، عبدالله جعفری در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد برای تولید کد مجوز فعالیت دارند، گفت: عمده صادرات استان از مبدا گمرک زنجان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اطمینان در حوزه کشاورزی باید نسبت به اجرای زنجیره عرضه محصول تولید شده به مانند آنچه که در تولید مرغ روی داده انجام شود، اظهار داشت: در این رابطه یک سرمایه گذار نسبت به عرضه سیب زمینی به صورت زنجیره‌ای اقداماتی انجام داده است که می‌تواند الگو قرار گیرد.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان از بابت تولید محصول سالم دغدغه‌ای وجود ندارد.

جعفری با اشاره به اینکه اقدامات چند کشاورز در این حوزه نباید به کل فعالان این حوزه تعمیم داده شود، ابراز داشت: محصولات استان زنجان به عنوان نمونه و شاهد به مقاصد صادراتی ارائه شده و سپس محصول جایگزین صادر می‌شود.

وی از پلمب ۶ واحد توزیع سموم کشاورزی به دلیل تخلفات انجام شده خبر داد و تاکید کرد: در این راستا لازم است که برای صدور مجوز فعالیت دقت بیشتری انجام شود.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: میزان مصرف سموم و کود شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در زنجان پایین‌تر از نرم جهانی و حتی کشوری است.

جعفری با بیان اینکه تا الان گزارشی از وجود سم و کود بیشتر از میزان لازم و همچنین فلزات سنگین در محصولات کشاورزی نرسیده است، افزود: محصول برگشتی هم برای استان گزارش نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها