رئیس کمیسیون اروپا با توجه به تحولات در مرز بلاروس:

پوتین از نفوذ روی لوکاشنکو استفاده کند

پس از آنکه فشار‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس افزایش یافت تا رئیس جمهور این کشور را مجبور به پاسخگویی درباره بحران مهاجران کند، آمریکا نیز از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مینسک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۳۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آنکه اتحادیه اروپا اخیرا محدودیت‌هایی را ضد بلاروس در نظر گرفت تا رئیس جمهور این کشور را مجبور به پاسخگویی درباره بحران مهاجران کند، آمریکا نیز از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مینسک خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود، این اقدامات بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر به منظور وادار کردن دولت بلاروس به پاسخگویی دربرابر حملات مداوم ضد دموکراسی، نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن معیار‌های بین المللی است.

پیش از آن روز دوشنبه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که وزرای امور خارجه این اتحادیه بر سر گسترش دامنه تحریم‌ها ضد بلاروس به توافق دست یافته اند. وی تاکید کرد این سند در روز‌های آینده نهایی خواهد شد.

ند پرایس همچنین از این فرصت استفاده کرد تا اعلام کند که آمریکا تا زمانی که حکومت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در رفتارهایش تغییری ایجاد نکند، به اعمال این تحریم‌ها ادامه خواهد داد. " ما به اعمال فشار بیشتر ادامه خواهیم داد. "

تنش‌ها از اوایل نوامبر و از زمانی که تعداد زیادی از مهاجران در مرز‌های زمینی بلاروس با لهستان حضور یافتند، شدت یافته است. هرچند لهستان ادعا کرده است که بلاروس این بحران را سازماندهی می‌کند، اما بلاروس تا حد زیادی ارتش غرب را مسئول این بحران می‌داند.

برزخ مهاجران چند روزی است به خبر اول بسیاری از رسانه‌های اروپایی تبدیل شده است. اما تیتر اصلی وضعیت دردناک پناهجویان نیست، بلکه تنش‌های سیاسی میان اتحادیه اروپا با بلاروس است. در این میان مهم‌ترین واکنش لهستان و اوکراین دو همسایه بلاروس به این بحران انسانی تنها ساخت حصار مرزی و اعزام نیروی نظامی بوده است.

فرانسه و آلمان مقصد بسیاری از این مهاجران است. میزبانانی خشن که آن‌ها را اشغالگر خطاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که از گرسنگی و سرما بمیرند تا مجوز ورود به اروپا را نداشته باشند.

بسیاری از این مهاجران و پناهجویان از کشور‌هایی هستند که سرزمین‌های آن‌ها سالهاست زیر چکمه‌های ناتو اشغال شده اند.

به گفته نهاد‌های حقوق بشری بدون تصمیم اتحادیه اروپا نیمی از این پناهجویان از سرما خواهند مرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها