به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، فیس بوک در اظهارنامهای به دادگاه اعلام کرد کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نتوانسته است یک مبنای واقعی قابل قبول برای زدن برچسب انحصارگرای غیرقانونی به فیس بوک فراهم کند. به نظر میرسد کمیسیون تجارت فدرال هیچ مبنایی در ادعاهایش مبنی بر این که فیس بوک یک انحصارگرایی داشته یا دارد، ندارد.
این غول شبکه اجتماعی از قاضی خواست این شکایت را رد کرده و اجازه ندهد کمیسیون تجارت فدرال بار دیگر این شکایت را به شکل دیگری مطرح کند.
جیمز بوسبرگ، قاضی دادگاه منطقهای منطقه کلمبیا در ژوئن اعلام کرد شکایت اولیه کمیسیون تجارت فدرال که در دسامبر تنظیم شد، شواهدی از این که فیس بوک یک قدرت انحصاری در بازار شبکه اجتماعی است، فراهم نکرده است.
این کمیسیون شکایت خود را در اوت اصلاح و جزییات بیشتری به اتهاماتش علیه فیس بوک اضافه کرد و مدعی شد این شرکت رقیبانش را زمین زده یا خریداری کرده است و دوباره از بوسبرگ خواست دستور فروش اینستاگرام و واتساپ را صادر کند.
بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ضد انحصارطلبی آمریکا در شکایت تغییریافته خود مدعی شد فیس بوک بازار شبکه اجتماعی شخصی آمریکا را با بیش از ۶۵ درصد کاربر فعال ماهانه از سال ۲۰۱۵ تحت اختیار دارد. اما فیس بوک میگوید شکایت کمیسیون تجارت فدرال با واقعیت تجاری رقابت شدید با ظهور رقبایی مانند تیک تاک و گزینههای جذاب دیگری که برای مصرف کنندگان وجود دارد، در تضاد است.