بازیکنان بزرگی که هرگز نتوانستند در تیم‌های خود یک مربی موفق شوند

سیمای ستاره‌هایی در دوردست

شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

بارسا – بایرن؛ یک افتتاحیه جذاب

تا 11 ماه پیش هر وقت صحبت از بازی بارسلونا و بایرن‌مونیخ می‌شد، ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت تصویر دریبل فوق‌العاده لیونل مسی به بواتنگ و سپس ضربه چپ به دروازه مانوئل نویر می‌رفت. اما تیم تحت هدایت کیکه ستین 11 ماه پیش و در مرحله یک چهارم نهایی دو فصل قبل که به صورت متمرکز در پرتغال برگزار می‌شد، نتیجه‌ای را رقم زد که هنوز هم تصورش برای خیلی‌ها سخت است. مگر می‌شود در تیمی مسی، سوارز، ویدال، بوسکتس و ترشتگن باشد و در نهایت با نتیجه 8 بر 2 شکست بخورد.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۰۰

بارسا – بایرن؛ یک افتتاحیه جذاببه گزارش جام جم آنلاین، حالا فردا و در اولین هفته فصل جدید لیگ قهرمانان، بارسا در نیوکمپ پذیرای بایرن است. اوضاع دو تیم به نسبت 11 ماه پیش کلی تغییر کرده است. مهمترین تغییر بارسا این است که برای اولین‌بار طی 16 سال اخیر، بدون مسی وارد لیگ قهرمانان می‌شود. از طرف دیگر، تیم مدیریتی کاتالان‌ها هم به کلی عوض شده و بارتومئو جایش را به لاپورتا کارکشته داده است. در آن طرف، مهمترین تغییر بایرن این است که هانسی فلیک جایش را به یولیان ناگلزمن جوان داده است.

پیش از آن‌که تعطیلات فیفا برسد، تیم رونالد کومان وضعیت خوبی در لالیگا داشت و از سه بازی اولش 7 امتیاز کسب کرده بود. بازی این هفته بارسایی‌ها مقابل سویا لغو شد و حالا باید با تیمی جدیدتر به مصاف بایرن برود. در این مدت، آنتوان گریژمن از بارسا جدا شد و به اتلتیکو برگشت تا کار کومان برای چیدن مهره‌های هجومی تیمش سخت‌تر باشد. تنها خرید هجومی آنها در این مدت، لوک دی‌یانگ از سویا بود که اول به نظر می‌رسید به این زودی‌ وارد ترکیب اصلی نشود. اما با توجه به این‌که دو روز پیش اعلام شد مارتین برایتویت حداقل برای سه ماه دور از میادین خواهد بود، دی‌یانگ ممکن است در بازی امشب در کنار ممفیس دیپای بازی کند. حتی ممکن است بعد از مدت‌ها فیلیپ کوتینیو نیز فرصت بازی پیدا کند زیرا مصدومیت دیگر مهره‌های هجومی بارسا مثل آگوئرو، دمبله و فاتی هموز خوب نشده است. در آن طرف، بایرن هم چند غایب مطرح دارد. تولیسو و کومان که در بازی با لایپزیش هم غایب بودند، به احتمال زیاد به بازی امشب نمی‌رسند. علاوه بر این به تازگی هم اعلام شده که سرژ گنابری هم به این بازی نمی‌رسد.

طرفداران بارسا خوب می‌دانند که فعلا با این تیم نمی‌توان منتظر انتقام و یا اعاده حیثیت بود، اما حداقل انتظارشان این است که سابقه بد اخیرشان را پاک کنند. بارسا در سه بازی آخرش در لیگ قهرمانان پیروز نشده است و دو بازی آخرش مقابل پاری‌سن ژرمن و یوونتوس شکست خورده است. آخرین باری که بارسا در چهار بازی پیاپی لیگ قهرمانان نتوانسته بود به پیروزی برسد، سال 2013 بود که در همان مدت در بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی به بایرن با نتیجه 7 بر صفر باخت.

در آن طرف، بایرنی‌ قرار دارد که یکی از شاخصه‌های اصلی‌اش طی سال‌های اخیر شکست نخوردن در خانه حریفان است. آخرین باخت آنها در خانه یک حریف اروپایی، به سپتامبر 2017 برمی‌گردد که با نتیجه 3 بر صفر به PSG باختند. از آن زمان تاکنون باواریایی‌ها در 18 بازی اروپایی خارج از خانه‌شان 14 پیروزی و 4 تساوی به دست آورده است.

اگر به سابقه تقابل‌های دو تیم هم نگاهی بیاندازیم، باز کفه ترازو به سمت بایرن سنگینی می‌کند. بازی امشب دهمین تقابل دو تیم محسوب می‌شود که در 9 بازی قبلی، بایرن 6 بار و بارسا فقط دو بار پیروزی به دست آورده است. همچنین آخرین باری که دو تیم در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند، فصل 99-1998 بود که بایرن در هر دو بازی به پیروزی رسید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها