گوش کن! «ماه در می‌ زند»
گفتگو با کارگردان و تهیه‌کننده ویژه‌ برنامه محرم شبکه 2 سیما

گوش کن! «ماه در می‌ زند»

تهیه‌کننده برنامه محرمی شبکه امید:

«مثل قاسم» درپی ترویج باورهای اسلامی میان نوجوانان است

«مثل قاسم» عنوان برنامه‌ای از شبکه امید است که حدود چهار سالی از حیات آن روی آنتن سیما می‌گذرد. در این سال‌ها چند تهیه‌کننده پشت برنامه بودند و آن را تولید کردند. در محرم ۱۴۰۰ امید کوثرطلب در جایگاه تهیه‌کننده «مثل قاسم» با نوجوانان همراه شده است.
«مثل قاسم» عنوان برنامه‌ای از شبکه امید است که حدود چهار سالی از حیات آن روی آنتن سیما می‌گذرد. در این سال‌ها چند تهیه‌کننده پشت برنامه بودند و آن را تولید کردند. در محرم ۱۴۰۰ امید کوثرطلب در جایگاه تهیه‌کننده «مثل قاسم» با نوجوانان همراه شده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۳۶۸

«مثل قاسم» سال‌های گذشته گاهی با پویش‌‌هایی مخاطبان را با خود همراه می‌کرد؛ اما امسال بخش‌های دیگری را تدارک دیده شده است. کوثرطلب، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌و‌گو با جام‌جم در اینباره بیان کرد: هیئت کوچکی با حضور نوجوانان درست کردیم که در آن سینه‌زنی، آموزش و پاسخ به پرسش‌های احکام، سخنرانی، مداحی و... داریم.

او ادامه داد: یکی از بخش‌ها، بیان احکام و پاسخ به پرسش‌ها در این حوزه است. شبکه امید ویژه نوجوانان است و این گروه سنی معمولا در حیطه احکام با مسائلی تازه مواجه می‌شوند و پرسش‌‌هایی دارند. در این مورد دست نوجوانان را برای بیان هر پرسشی باز گذاشتیم. همچنین 14 قسمت نقالی‌خوانی در وصف ایام محرم با اجرای مرشد میرزاعلی داریم و بعد از آن حدود 20 تا 25 دقیقه سخنرانی مختص هر روز از ایام محرم مثل روز حضرت ابوالفضل، حر، زهیر و... پخش می‌شود. شعرخوانی در وصف ایام هم از دیگر بخش‌های برنامه است. همچنین بخش‌هایی از کتاب شهیدآوینی که مرتبط با این ایام است را خوانش می‌کنیم. از مداحان نوجوان که مقام‌های برتر کشوری دارند هم دعوت کردیم تا 10 – 12 دقیقه در برنامه مداحی کنند و نوجوانان به سینه‌زنی بپردازند.

از تهیه‌کننده برنامه «مثل قاسم» درباره حرف اصلی این برنامه و هدف آن پرسیدیم که توضیح داد: هدف اصلی این برنامه ترویج عقاید اسلامی است. دست‌اندرکاران برنامه در این چهار سال هدفشان این بوده است که به نوجوانان محرم را بیشتر معرفی کنند. متاسفانه باورها کمی ضعیف و کمرنگ شده است و ما سعی داریم فضای محرم را مثل گذشته‌ها برای نوجوانان ترسیم کنیم. من خودم مثل خیلی‌ها بچه هیئتی هستم؛ پدربزرگم هیئت داشت. نوجوانان امروز کمتر این فضاها را می‌بینند. ما تلاش داریم با وجود وضعیتی که کرونا ایجاد کرده است، هیئت را به بچه‌ها نشان دهیم. فضای آنجا را با گذاشتن چلچراغ و... در دکور برای بچه‌ها بازسازی کردیم. به نظرم آشنایی با این فضا به برخی بچه‌ها انگیزه می‌دهد که مثلا دنبال مداحی بروند؛ از کارهای بد فاصله بگیرند و به خوبی‌ها سوق پیدا کنند.

به گفته کوثرطلب این برنامه در 14 قسمت 57 دقیقه‌ای تهیه شده که از ابتدای محرم هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه امید رفته است و تا شب سوم امام حسین (ع) پخش می‌شود. دو قسمت از این برنامه شب ششم محرم مصادف با شب حضرت قاسم (شب نوجوانان عاشورایی) پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها