دولت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا طرحی را بررسی می کند که از همه مسافران خارجی که به طور قانونی وارد این کشور می شوند می خواهد در برابر بیماری کووید-۱۹ به طور کامل واکسینه شوند. این طرح یکی از شروط لغو محدودیت های سفر در آمریکا عنوان شده که در آغاز بروز همه گیری اعمال شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۴۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام کاخ سفید دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: بخشی از طرح کاخ سفید برای آغاز سفر‌ها از سراسر کشور‌های جهان شامل «رویکردی مرحله‌ای است که به مرور زمان از همه اتباع کشور‌ها می‌خواهد قبل از سفر به آمریکا به طور کامل واکسینه شوند».

طرح جدید به عنوان پیش شرط لغو محدودیت‌های سفر خواهد بود که ابتدا در مارس ۲۰۲۰ وضع شد.

بر اساس مقررات کنونی، همه مسافرانی که دوهفته قبل از ورود به آمریکا از کشور‌های برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، منطقه شنگن در اتحادیه اروپا، ایرلند و انگلیس دیدن کرده اند از ورود به آمریکا منع می‌شوند. مسافرانی که از طریق هوایی وارد آمریکا می‌شوند باید مدارکی را ارائه دهند که نشان می‌دهد تست کرونای آن‌ها منفی است و نباید از تاریخ آن بیش از سه روز گذشته باشد.

مقام آمریکایی که نامش فاش نشده از پاسخ به این سوال رویترز خودداری کرد که آیا طرح‌های دولت آمریکا شامل واکسیناسیون همه افرادی که از مرز زمینی و از کشور‌های مکزیک و کانادا نیز وارد این کشور می‌شوند، می‌شود یا خیر. این مرز‌ها هنوز از لحاظ قانونی بسته است، اما برخی از افراد مانند رانندگان کامیون و کادر پزشکی می‌توانند از آن عبور کنند.

منتقدان طرح جدید کاخ سفید می‌گویند این که مقررات کنونی شامل مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند نیز هست یا نه، هنوز معلوم نیست. در چند ماهه سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در مرز آمریکا بازداشت شده اند.

مقامات بهداشتی آمریکا با شیوع نوع جهش یافته ویروس دلتای کرونا بار دیگر دستور استفاده از ماسک را در بیشتر مناطق این کشور اجباری کردند. در برخی از ایالت ها، دولت‌های محلی و شرکت‌ها نیز واکسیناسیون را برای بخشی یا همه کارمندان شان اجباری کرده اند.

این در حالیست که نیویورک اولین شهری است که برای ورود به رستوران‌ها و مراکز تفریحی آن مجوز دریافت واکسن می‌خواهد.

پیشتر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا با انتشار فهرست جدیدی به عنوان کشور‌های پرخطر به لحاظ شیوع گونه دلتا کرونا، به شهروندان خود هشدار داد که از سفر به چندین کشور جهان از جمله ایران، یونان، ایرلند و قزاقستان خودداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها