گسترش ابتلا به سویه دلتا در آمریکا، مقامات این کشور را مجبور به بازنگری در دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۵۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گسترش ابتلا به سویه دلتا در آمریکا مقامات این کشور را در برخی ایالت‌ها مجبور کرده است در دستورالعمل‌هایی که برای بازگشایی مدارس می‌دهند، تجدید نظر کنند و از سوی دیگر‏, پزشکان و پرستاران در ایالت‌های جنوبی درباره پر شدن ظرفیت واحد‌های بخش مراقبت‌های ویژه هشدار می‌دهند.
 
فرماندار نیوجرسی اعلام کرده است همه دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی در زمان حضور در مدارس باید ماسک به صورت داشته باشند؛ این در حالی است که فرماندار این ایالت یک هفته پیش در گفتگو با سی ان ان گفته بود هیچ دستور سراسری برای این ایالت در خصوص اجباری بودن زدن ماسک وجود ندارد و مدارس و مسئولان آن‌ها باید خود در این خصوص تصمیم گیری کنند.
 
این نشان می‌دهد با گسترش افزایش مبتلایان به سویه دلتا در آمریکا‏, وضعیت تا چه میزان تغییر یافته است. از دیگر سو در برخی از ایالت‌ها و بخصوص در ایالت‌های جنوبی، مسئولان از پر شدن ظرفیت مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) در بیمارستان‌ها خبر می‌دهند. فرمانداران فلوریدا و تگزاس اعلام کرده اند اجازه نمی‌دهند به شکلی که برخی از مدارس یا کسب و کار‌ها مایل و خواستار آن هستند‏, به فعالیت بپردازند.

در ایالت فلوریدا، شمار افراد مبتلا به کووید که در بیمارستان‌ها بستری شده اند بیش از هر ایالت دیگر ثبت شده است. اتحادیه کارکنان بیمارستانی در فلوریدا هشدار داده است با ادامه روند فعلی و بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا، تا یک هفته دیگر بیمارستان‌های این ایالت با کمبود نیروی انسانی لازم برای مدیریت وضعیت مواجه خواهد شد. همچنین برخی از بیمارستان‌های عمده این ایالت، واکسیناسیون را برای همه کارکنان خود الزامی اعلام کرده است.
 
در میامی نیز تست کرونا برای همه کارکنان در بخش‌های مختلف ضروری اعلام شده است. در ایالت آلاباما میزان ابتلا و بستری در بیمارستان‌های ایالت روندی افزایشی را نشان می‌دهند؛ با این حال مقامات ایالتی می‌گویند نشانه‌هایی امیدوار کننده از افزایش واکسیناسیون در این ایالت به چشم می‌خورد و تعداد افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند به بیشترین میزان از زمان شروع واکسیناسیون عمومی رسیده است. در لوئیزیانا، مقامات بیمارستانی از یک روز پر ابتلای دیگر خبر داده اند که باعث شد حد نصاب‌های قبلی در بستری کردن افراد مبتلا شکسته شود.

افزایش مخالفت مردم آمریکا با زدن واکسن، در نهایت باعث شده است برخی از مقامات منتخب در این ایالت‌ها و از جمله فرمانداران این ایالت‌ها کاسه صبرشان لبریز شود و با الفاظی تند و گاه توهین آمیز، مخالفان واکسن را مخاطب قرار دهند و آن‌ها را عامل افزایش میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن قلمداد کنند به شکلی که در یک مورد، شهردار یکی از شهر‌های ایندیانا به خاطر لفظ رکیکی که برای توصیف افرادی که از واکسن زدن سر باز می‌زدند به کار برده بود، مجبور به عذرخواهی شده و توضیح داده است که افرادی که واکسن نمی‌زنند شهرشان را در معرض تعطیلی گسترده مجدد قرار می‌دهند. در همین حال دولت بایدن نیز در تلاش است راه‌های حقوقی در دسترس را برای گسترش واکسیناسیون به کار گیرد؛ یکی از راه‌هایی که دولت فدرال آن را در دست بررسی دارد تعلیق بودجه برای مراکزی است که در آن واکسیناسیون در حد و اندازه لازم صورت نگرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها