انهدام باند سرقت اطلاعات خصوصی شهروندان در بروجرد

رئیس پلیس فتا لرستان از انهدام باند منتشر کننده تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط پلیس فتای بروجرد خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۹۱
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان: سرهنگ آرش ابراهیمی گفت: اشخاصی با دسترسی به تصاویر خصوصی شهروندان بروجردی بخصوص دختران  و پسران جوان، انتشار آنها در صفحه اینستاگرامی با ۹۴۰ دنبال کننده و نشر اکاذیب، موجب تشویش اذهان عمومی علیه قربانیان خود می شدند.
 
وی ادامه داد: با تشکیل تیمی از کارشناسان پلیس فتا بروجرد و همکاری کارشناسان فتا استان یکی از متهمان شناسایی، با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد و زمانی در برابر مستندات قرار گرفت ضمن قبول بزه انتسابی، با معرفی همدستان خود ادامه تحقیقات را وارد مرحله جدیدی کرد.
 
سرهنگ ابراهیمی تصریح کرد: در یک عملیات هماهنگ ۲ نفر دیگر از همدستان متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند که با مشاهده مستندات و اظهارات صریح متهم اصلی پرونده، به جرم خود معترف شدند.
 
وی ادامه داد: در بازجویی از نفرات دستگیر شده مشخص شد در زمینه  امنیت صفحات ایسنتاگرام فعالیت می نمایند و برخی فعالان اینستاگرامی، امنیت صفحه خود را به متهمان واگذار کرده و تمام دسترسی های لازم از جمله شماره تلفن همراه، ایمیل، نام کاربری و گذرواژه را در اختیار آنان قرار داده اند.
 
 رئیس پلیس فتا لرستان درخواست کرد شهروندان نسبت به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی در فضای مجازی حساسیت بیشتری داشته باشند تا در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوند و در صورت رویت هرگونه موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی گزارش دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها