معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد

استاندار بوشهر در مراسم بهره برداری از سد ارغون و آغاز آبگیری سد خاییز، بر ضرورت ادامه روند پروژه های سد سازی در استان بوشهر تاکید کرد
کد خبر: ۱۳۲۸۲۳۵

 

 

جام جم آنلاین بوشهر-عبدالکریم گراوند در مراسم آغاز آبگیری سد خاییز تنگستان ضمن تقدیر از همه عوامل اجرایی این طرح گفت: میزان آورد رودخانه خاییز 11 میلیون مترمکعب است و سد مخزنی خاییز تنگستان با ظرفیت 16 میلیون مترمکعب برای رفع یکی از نیازهای اساسی کشاورزان این شهرستان ساخته شد.

استاندار بوشهر گفت: در دهه‌های اخیر هیچ پروژه‌ای در مقیاس سد خاییز برای پیشرفت شهرستان تنگستان انجام نشده است و این پروژه ارزشمند که امروز با دستور ریاست جمهور افتتاح شد، بیش از 200 هزار اصله نخیلات شهر اهرم را تحت پوشش قرار می دهد.

گراوند افزود: این نخیلات در تابستان به شدت نیازمند تامین آب هستند و سد خاییز می تواند با کنترل رواناب ها در زمستان، این نیاز آبی را برطرف کند.

وی با اشاره به ضرورت احداث سد و سازه های آبی در استان بوشهر گفت: در صورت کنترل نکردن آب های جاری، این منابع به دریا تخیله می شوند و برای استفاده از آن ها باید هزینه های زیاد شیرین سازی صرف شود و ضروری است تا دولت به طرح های سدسازی در استان بوشهر توجه ویژه کند.

گراوند ضمن تقدیر از نماینده سابق و فعلی شهرستان تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با ایجاد خط انتقال به شبکه آبیاری اهرم، آب این سد با حداقل هدر رفت در اختیار مصرف کنندگان آن قرار خواهد گرفت و اطمینان دارم دولت آینده و مجلس شورای اسلامی با پیگیری و حمایت ها می توانند این مهم را به سرانجام رسانند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سد خاییز در مدت 3 سال ساخته شد خاطر نشان کرد: برای ساخت این سد 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت که امید می‌رود با همکاری نماینده تنگستان در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی و استانی، خط انتقال سد خاییز انجام شود و همه باید کمک کنند تا از این ظرفیت استفاده شودزهرا ماندنیان فرد.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها