مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد:

پیش بینی وقوع سیلاب در استان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد

سد باهوش یکی از پروژه‌های مهم تامین آب کشاورزی در شهرستان تنگستان است که در کنار سد خاییز آبیاری نخلستان‌های اهرم را بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۴۳۶۹۳۸

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت:دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد تا ضمن افزایش سرعت عملیات اجرایی، جبهه‌های کاری این پروژه نیز افزایش یابد.

جمشید تویل اظهار کرد: سد باهوش یکی از پروژه‌های مهم تامین آب کشاورزی در شهرستان تنگستان است که در کنار سد خاییز آبیاری نخلستان‌های اهرم را بر عهده دارد.

وی افزود: این سد از نوع بتنی غلتکی است و با حجم مخزن ۲۲.۵ میلیون مترمکعب، سیلاب‌‌های فصلی را به منبعی پایدار برای سیراب کردن نخیلات تبدیل می‌کند.

تویل با اشاره به عملیات آتشباری سد باهوش گفت: این عملیات در دو مرحله و در جناح چپ و راست تکیه‌گاه سد انجام شد و حجمی قریب به ۴۰ هزار مترمکعب سنگ برداری از پروژه را به انجام رساند.

وی اضافه کرد: این حجم از سنگ‌برداری موجب تسریع و کوتاه‌تر شدن ۲ تا ۳ ماهه فرآیند آماده‌سازی زیرساخت‌های بدنه اصلی سد می‌شود و شروع بتن ریزی سد را در سال جاری قابل اجرا می‌کند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد باهوش گفت: پیشرفت کلی این پروژه حدود ۳۰ درصد است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، امکان آبگیری آن در پایان سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

سد باهوش بر روی رودخانه باهوش و در ۱۵ کیلومتری شهر اهرم در حال ساخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها