مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت؛

تنگستان،شهرستان ممتاز در شاخص های کتاب و کتابخوانی

شاخص عضو و امانت در شهرستان تنگستان از میانگین استانی بالاتر  است به طوری که در سال 1402 بیش از 44 هزار عنوان کتاب از کتابخانه های عمومی این شهرستان به امانت برده شده است
کد خبر: ۱۴۳۰۷۳۸
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم/مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز ضمن تبریک هفته کتاب، اظهار کرد: شهرستان تنگستان در سنوات قبل در حوزه زیرساختی به ویژه کتابخانه ها دچار عقب ماندگی هایی بوده ولی در بحث فعالیت های ترویجی و فرهنگی پیرامون کتاب همیشه پیشرو بوده به طوری که در آمارهای موجود در شاخص های کتاب و کتابخوانی از شهرستان های ممتاز استان بوشهر محسوب می شود.
حیدر راهب ادامه داد: این مسئله نشان دهنده این است که کتابداران این شهرستان با وجود مشکلات زیرساختی به خوبی فعالیت می کنند و در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی سرآمد هستند.
وی افزود: شاخص عضو و امانت در شهرستان تنگستان از میانگین استانی بالاتر  است به طوری که در سال 1402 بیش از 44 هزار عنوان کتاب از کتابخانه های عمومی این شهرستان به امانت برده شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه منابع و کتاب های موجود در کتابخانه ها نیز تنگستان دارای آمار بالاتر از میانگین استانی است و به ازای هر 100 نفر جمعیت تعداد 165 کتاب در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد، این در حالی است که آمار سرانه کتاب در کتابخانه های عمومی استان، 93 کتاب به ازای هر 100 نفر است.
راهب خاطر نشان کرد: کتابخانه های عمومی این شهرستان تعداد 6 هزار و 769 نفر عضو فعال دارند به طوری که به ازای هر 100 نفر، 8 نفر عضو کتابخانه ها هستند و در این حوزه نیز در سطح استان رتبه بالایی دارد. 
وی با اشاره به مشکلات زیرساختی کتابخانه ها در این شهرستان، افزود: در شهرستان تنگستان روستاهای عامری و محمد عامری با توجه به اینکه بالای 2500 نفر جمعیت دارند نیازمند کتابخانه عمومی هستند، لازم است در این زمینه با استفاده از کمک های بخشداری و سایر نهادها و همچنین ظرفیت خیرین این امر به سرانجام برسد.
حجت الاسلام پهلو زاده، امام جمعه اهرم نیز با اشاره به مسئله کتاب و علم اندوزی، تصریح کرد: حیات یک منطقه به حیات علمی آن است و مسئله علم، چشمه آب حیات نجات انسان است.
امام جمعه اهرم با اشاره به اهمیت ارتباط کتابخانه ها با نهادها و مراکز فرهنگی، افزود: ارتباط کتابخانه ها با مساجد، مدارس و خانواده ها کمک بسیاری می کند که جوانان ما از جنگ شناختی دشمن به سلامت عبور کنند.
در پایان این جلسه از احمد لطفی، فرماندار شهرستان تنگستان به جهت توجه و اهتمام به حوزه فرهنگ و ترویج  کتاب و کتابخوانی و فرزانه خلیلی، مسئول کتابخانه عمومی شهید محمد غلامی روستای بوالخیر، لیلا رستمی، مسئول کتابخانه عمومی امام رضا (ع) روستای گورک سادات و کلثوم عالی پور، مسئول کتابخانه عمومی شهدای سپاه روستای بنه‌گز به جهت انجام فعالیت های فرهنگی و ترویجی مناسب پیرامون کتاب با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این جلسه کتاب «شرح اسم» نوشته هدایت الله بهبودی که شرحی است بر زندگی آیت الله العظمی سید علی حسینی خامنه ای از بدو تولد تا سال های کودکی و نوجوانی و کارنامه ای است مختصر از آغازین کنش های سیاسی و اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی، توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر معرفی شد.

تنگستان،شهرستان ممتاز در شاخص های کتاب و کتابخوانی

 

تنگستان،شهرستان ممتاز در شاخص های کتاب و کتابخوانی

 

تنگستان،شهرستان ممتاز در شاخص های کتاب و کتابخوانی

 

تنگستان،شهرستان ممتاز در شاخص های کتاب و کتابخوانی

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها