وزیر خارجه روسیه با اشاره به دیدار پوتین و بایدن:

هیچ بازی به شکل یک طرفه پیش نمی رود

وزیر خارجه روسیه می گوید مقامات آمریکایی در روایت دیدار رؤسای جمهور دو کشور، فقط روی خواسته های خود تمرکز می کنند حال آنکه مسائل را نمی توان یک طرفه و بدون همراهی طرف مقابل حل و فصل کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در ارزیابی خود از دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای آمریکایی، گفت: هیچ بازی یک طرفه صورت نمی گیرد و طرفین توافق کرده اند که بر مبنای یک توافق متقابل گام بردارند.

لاوروف ادامه داد: من نظرات مقامات آمریکایی از جمله افراد دخیل در این نشست را مطالعه کرده ام. آنها مدعی هستند که «ما (آمریکا) گفتیم بازگشت کارکنان برای تضمین کار سفارتخانه ضروری است، روسیه باید پاسخگوی اتهامات سایبری باشد، آمریکایی های بازداشتی باید آزاد شوند». اما این آن رویکردی نیست که رؤسای جمهور دو کشور درباره اش صحبت کردند. از آنهایی که این قبیل اظهارنظرها را می کنند؛ انتظار داریم که حرف های ما را هم بشنوند مبنی بر اینکه هیچ بازی یک طرفه پیش نمی رود. رئیس جمهور روسیه بدون تردید از پیشنهاد همتای آمریکایی برای رسیدگی به مسائل بر مبنای توافق متقابل حمایت کرد. این تنها راه پیشبرد امور است.

همچنین، لاوروف بازگشت سفرای روسیه و آمریکا به کشور میزبان را (در مقایسه با اقدامات عملی) رویکردی مهم و در عین حال نمادین توصیف کرد حال آنکه آنها می توانند تا حدودی پیشرفت مذاکرات را تسریع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها