فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت:

شرایط کرونایی تهران ناپایدار و شکننده است

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: در پایتخت با نوسانات کرونایی مواجهیم و باید همچنان رعایت کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۵۹۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تهران گفت: شرایط تهران همچنان ناپایدار و شکننده است.

وی گفت: روز گذشته که در کشور شرایط آرامی را در خصوص کرونا داشتیم، در تهران ۱۲۰۰ نفر بستری شدند.

دکتر زالی تصریح کرد: شرایط تهران با هیچ نقطه‌ای از کشور قابل مقایسه نیست و باید پیگیر رعایت دستورالعمل‌ها باشیم.

وی افزود: با برنامه ریزی و همکاری وزارت بهداشت در تلاشیم تا از امکانات نرم افزاری برای ثبت و تزریق واکسن استفاده کنیم که ازدحامی ایجاد نشود.

دکتر زالی ادامه داد: راه اندازی واکسیناسیون خودرویی هم برنامه خوبی است که از ازدحام جمعیت جلوگیری می‌کند و در حال اجراست.

وی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند با وجود دریافت واکسن حتما باید رعایت مسایل بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر زالی تاکید کرد: باید تا حد امکان از ایجاد تجمع پیشگیری شود و در صورت امکان تجمع‌ها به زمان دیگری موکول شود.

تا کنترل قطعی بیماری کرونا در تهران فاصله داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با اشاره به وجود آلودگی همگن در ۲۲ منطقه تهران گفت: تا این شرایط با کنترل قطعی بیماری هنوز فاصله داریم.

دکتر زالی با اعلام اینکه اگر شرایط غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا اواسط هفته آینده به الگوی کشوری می‌رسیم، گفت:​ الگوی تهران با سایر مناطق کشور متفاوت است و همواره تغییرات در این کلانشهر با تاخیر بیشتری رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش بستری‌ها روبرو بودیم، افزود:​در این مدت ۱۲۰۰ نفر بستری شدند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

دکتر زالی با بیان اینکه در مجموع ۶ هزار و ۹۹۲ نفر بیمار بستری داریم که ۱۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، گفت:​در تهران به علت شکل گیری خوشه‌های بالقوه بیشتر از جا‌های دیگر با موج‌های بیماری کرونا روبرو هستیم که این روند به علت تجمع جمعیتی و تراکم بالا و رفت و آمدهاست.

وی افزود: امروز شاهد تغییر در الگوی بستری در کشور هستیم، در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان یا هرمزگان که حتی شهر‌های آبی نیز در آن‌ها بود، شاهد افزایش بستری هستیم که نشان می‌دهد مبادی جنوبی در جنوب شرق کشور از کانون‌های بالقوه هستند و تهران نیز به علت اینکه مقصد بسیاری از سفر‌های کشوری است، مستعد آلودگی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها