نایب رییس انجمن تغذیه ایران تشریح کرد؛

کم خونی و درمان‌های تغذیه‌ای آن

پژوهشگر طب سنتی توضیحاتی درباره خواص مصرف ریواس ارائه داد.
پژوهشگر طب سنتی توضیحاتی درباره خواص مصرف ریواس ارائه داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی در گفتگو با بهداشت نیوز درباره مصرف ریواس و خواص آن در طب سنتی اظهارداشت: به طور کلی مزاج ریواس سرد و خشک است و این گیاه خودرو در اواسط بهار، معمولا اردیبهشت،به دست می آید.

وی افزود: بهترین زمان مصرف ریواس بهار و تابستان است زیرا دراین زمان، امکان غلبه صفرا زیاد بوده و مزاج انسان روبه گرمی می رود که از نشانه های آن بروز جوش‌های پوستی است.

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: اگر کبد سالم باشد بدن با احتمال بیشتری ‌سالم خواهد بود زیرا کبد از اعضای اصلی دخیل در گوارش انسان است؛ بطوری‌که عهده دار بخش اعظم متابولیسم مواد غذایی است و در واقع غذای سلول‌ها را این عضو تامین می ‌کند. کبد سالم باید حرارت متوسط داشته باشد و چون استعداد گرمی دارد مصرف خنکی‌جات در تابستان به حفظ اعتدال آن کمک می کند.

وی گفت: از این رو مصرف موادی مثل ریواس، ‌آلو، غوره، آبلیمو تازه، سرکه رقیق شده، تمبر هندی تازه، مخصوصا برای ایجاد خنکی و همچنین سلامت کبد بسیار مفید است.

میرغضنفری بیان داشت: خشکی و آفت دهان، زردی چهره، تندی رنگ ادرار، و آلرژی ‌های پوستی ممکن است نشانه کبد گرم باشد که یکی از بهترین گیاهان برای خنک کردن کبد و ایجاد اعتدال در کبد، ریواس است.

وی افزود: مصرف ریواس جلوی عوارض ناشی از گرمی را می ‌گیرد و مخصوصا برای کسانی که کبد گرم دارند و دهان آنها تلخ است و عطش زیادی دارند، بسیار مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی گفت:همچنین ریواس خاصیت اشتها آور دارد که احتمالا این موضوع به دلیل رفع چربی ها و مهار صفرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها