تابلوسازی نامور، یکی از مجهزترین مراکز در تولید انواع تابلوهای تبلیغاتی، فروشگاهی و... است.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۱۰
تابلو سازی
در این مجموعه مواد و متریال تابلوها از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه هستند. همچنین توان اجرایی این مجموعه در انجام پروژه های مختلف تبلیغاتی بسیار بالا بوده و از دستگاه های پیشرفته و مجهز در ساخت تابلو استفاده می کنند.

استفاده از یک تابلوی مناسب برای تبلیغات و در سر در مغازه، باعث رونق در کسب و کار مورد نظر می شود. بنابراین تابلوسازی یکی از مشاغلی است که با ساخت تابلوهای با کیفیت باعث معرفی حرفه ها و یا برندهای تجاری و جذب مشتریان بیشتر می شود.

مواد به کار رفته در تابلو می تواند از چوب، کامپوزیت، چلنیوم و... می باشد. مواد با کیفیت در ساخت تابلو باعث می شود تا با استفاده از آن در محیط های روباز، دچار افت کیفیت و خرابی نشود. در واقع استفاده از مواد نامرغوب در ساخت تابلو، باعث می شود تا تابلوهای تبلیغاتی که در مقابل شرایط محیطی مختلف قرار دارند، به مرور زمان دچار آسیب و تخریب شوند.
همچنین یکی از مواردی که در سفارش و خرید تابلو باید به آن دقت کرد، طراحی آن است. تابلو باید دارای طراحی خاص و ویژه ای باشد و رنگ ها متناسب با یکدیگر در آن به کار گرفته شوند. به طور کلی طراحی تابلو باید طوری باشد که در ذهن مخاطب تاثیر زیادی بگذارد.

تابلو چلنیوم
یکی از پرکاربردترین انواع تابلو که می توان از آن به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی استفاده کرد، تابلو چلنیوم است. این نوع تابلو در صنعت تابلو سازی توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند و دارای نمایی براق و درخشان است. شکل های مختلف این نوع تابلو شامل تابلو چلنیوم دوبل، ستاره ای، ساده، طلایی، کریستال و... هستند. همچنین این تابلو با طراحی خاص خود، باعث زیبایی بیشتر محیط مورد نظر نیز می شود.
تابلو سازی                      
                                                              
در تابلوسازی، تابلوهای چلنیوم مورد استقبال بسیاری از صنف ها بوده و با هر سلیقه ای سازگار است. وجود برش هایی بر روی پلکسی این نوع تابلوها، باعث می شود تا نور دچار شکستگی شده و اشکال هندسی با شکل های متفاوت مانند کریستالی، ستاره، الماس و... نمایان شوند.
این نوع تابلو با عنوان تابلوهای حروف برجسته نیز شناخته می شوند. برای نور پردازی در آنها از لامپ های SMD استفاده می شود. نحوه ساخت تابلو چلنیوم به این گونه است که ابتدا با استفاده از نرم افزارهای مخصوص برای کار، حروف برجسته یا طرح مورد نظر را طراحی می کنند. پس از آن با استفاده از ورق های فلزی، طرح را بر روی پلکسی گلس لیزر می کنند.

چلنیوم به کار رفته در تابلوسازی، در واقع نوعی آلیاژ آلومینیوم است که با استفاده از آن حروف به صورت سه بعدی ساخته می شوند. در حقیقت سه بعدی بودن این نوع تابلو، تفاوت آن با سایر تابلوها است. حروف در تابلو چلنیوم به صورت جدا از یکدیگر ساخته می شوند و هر تابلو محفظه جداگانه دارد.

تابلوی ساخته شده با چلنیوم دارای کیفیت بسیار مناسبی بوده و مقاومت بالایی در مقابل شرایط محیطی مختلف مانند گرد و غبار، باران، برف، اشعه خورشید و... دارند. علاوه بر این در برابر ضربه نیز استحکام خوبی دارند. ورق چلنیوم نیز ورقی انعطاف پذیر بوده که به راحتی دارای قوس یا شیار می شود. برای زیرسازی این نوع تابلوها می توان ورق های پی وی سی، کامپوزیت یا چوب ترموود را به کار برد.   
کیفیت پلکسی گلاسی که در تابلوسازی مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ایجاد مقاومت در حروف برجسته چلنیوم می شود. چرا که در رویه حروف برجسته از پلکسی گلاس استفاده می شود. پلکسی دارای رنگ های متنوعی است که متناسب با سلیقه مشتری انتخاب می شود.
                      
لایت باکس
لایت باکس نوعی تابلو تبلیغاتی است که با شکل های دیواری، آویزان و ایستاده به کار گرفته می شود. در تابلو سازی با این روش، تابلو می تواند به صورت قاب دار و یا بدون قاب طراحی شود. این تابلوها، در واقع جعبه های نورانی هستند که از پلاستیک، چوب یا آلومینیوم ساخته می شوند. درون این جعبه عکس یا پوستر تبلیغاتی قرار می گیرد. سپس از پشت تابلو نیز برای نورپردازی به منظور جذب بیشتر مخاطبان استفاده می شود.
تابلو سازی
 
عکس یا پوستر داخل تابلو می تواند به راحتی تعویض شود و از تابلو برای کاربری های دیگری استفاده شود.
از لایت باکس می توان برای تبلیغات در محیط های خارجی و یا تبلیغات در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد.

قیمت لایت باکس مورد استفاده در محیط های خارجی معمولا از انواع سالنی آن بالاتر است. چرا که مقاومت انواع محیطی این نوع تابلو به دلیل استفاده از محیط روباز، بیشتر است. ضخامت این نوع تابلو معمولا بین 7 تا 13 سانتیمتر بوده و بدنه آن نیز می تواند از ورق های آلومینیوم، گالوانیزه و کامپوزیت باشد. نوع چاپ لایت باکس های محیطی نیز معمولا از نوع فلکس یا بک لایت است.
نوع سالنی این تابلو، از ورق هایی با ضخامت بین 18 میلیمتر تا 7 سانتیمتر تولید می شود. همچنین به دلیل استفاده در محیط داخلی می توان آنها را بدون قاب ساخت.
برای انجام نورپردازی در لایت باکس، نوارهای SMD که در پشت قاب هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نور از پشت به پوستر یا عکس تبلیغاتی می تابد و باعث جذابیت بیشتر آن می شود. به منظور تامین برق لامپ های SMD، از یک آداپتور استفاده می شود. برای محافظت از پوستر یا عکس، در تابلوسازی محافظ شیشه ای یا پلاستیکی به کار برده می شود.
                    
                                          
لایت باکس در انواع مختلفی مانند چلنیوم، کامپوزیت، استیل و طلق دوبل طراحی و تولید می شود. مدل های متفاوتی نیز در ساخت این نوع تابلوها مورد استفاده قرار می گیرد. مدل هایی مانند اسنپ فریم، فریم لس، لایت باکس پارچه ای یک طرفه و دو طرفه، کریستالی، مگنت و... در تابلوسازی به کار گرفته می شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها