گفت‌وگو با علی علیپور، ستاره ایرانی تیم ماریتیموی پرتغال که پایش به گلزنی باز شده است

مسوولیتم سنگین‌تر شد

شب گذشته در لیگ پرتغال علی علیپور و مهدی طارمی گل زدند، امیر عابدزاده کلین‌شیت کرد

شب پرتغالی فوتبال ایران

هنوز زوج طلایی علی علیپور و مهدی طارمی را با پیراهن قرمز پرسپولیس فر‌اموش نکرده‌ایم؛ زوجی که طی سه فصل متوالی در لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم به ترتیب ۲۱، ۲۲ و ۲۳ گل در کنار هم زدند و خاطرات شیرینی را برای هواداران سرخ شکل دادند.
کد خبر: ۱۳۱۰۴۳۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حالا هم طارمی در پرتغال توپ می‌زند و هم علیپور. طارمی دومین فصل حضور خود در لیگ پرتغال را تجربه می‌کند و علیپور هم از ابتدای فصل در پرتغال حضور دارد. نکته جالب اما ‌این بود که برای نخستین‌بار در این فصل طارمی و علیپور در یک شب برای تیم‌های خود گلزنی کردند.

 

اولین گل علیپور

علی علیپور سرانجام پایش به گلزنی در لیگ پرتغال باز شد. مهاجم سابق پرسپولیس و آقای گل فوتبال ایران، بعد از ۱۸ بار حضور در ترکیب ماریتیمو طلسم را شکست و شادی پس از گل را در یکی از ورزشگاه‌های فوتبال پرتغال تجربه کرد. این گل که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل ماریتیمو زده شد، یک گل ۳ امتیازی بود و باعث شد ماریتیمو جنگ تیم‌های فانوس به دست را با نتیجه یک بر صفر از تیم فارنسی ببرد. تا قبل از این بازی فارنسی با ۲۲ امتیاز در رده شانزدهم قرار داشت و ماریتیمو با ۲۱ امتیاز تیم هفدهم جدول بود، اما گل علیپور و کلین‌شیت امیر عابدزاده جای این دو تیم را در جدول عوض کرد تا در فاصله ۸ هفته به پایان فصل شانس ماریتیمو برای بقا در لیگ‌برتر پرتغال افزایش یابد.

طارمی به ۱۰ رسید

شب پرتغالی فوتبال ایران را مهدی طارمی با پایان دادن به طلسم ۸ هفته ناکامی در گلزنی تکمیل کرد. پورتو در حالی در استادیوم ژوائو کاردوسو مهمان توندلا بود که سرجیو کونسیسائو با استراحت دادن به برخی ستاره‌های تیمش روی دیدار برگشت مقابل چلسی تمرکز کرده بود. مهدی طارمی هم یکی از همین ستاره‌ها بود که بازی را از روی نیمکت تماشا می‌کرد و در دقیقه ۷۴ وقتی تیمش با یگ گل از توندلا پیش بود، جانشین اوانیلسون شد. طارمی که در ۸ بازی اخیر پورتو در امر گلزنی ناکام بود و حتی مورد انتقاد رسانه‌های پرتغالی قرار گرفته بود، تنها ۷ دقیقه پس از حضور در زمین به این طلسم که در این هفته‌ها دچارش شده بود پایان داد و برای دهمین‌بار در رقابت‌های این فصل لیگ‌برتر پرتغال موفق به گلزنی شد.

توئیت‌ها و واکنش‌های هواداران پورتو پس از شکست مقابل چلسی نشان می‌داد تمام امید آنها به حضور طارمی در بازی برگشت است. ستاره ایرانی که به دلیل محرومیت بازی رفت را از دست داده بود، حالا آماده حضور در برابر شاگردان توخل است تا شکست ۲ بر صفر دور رفت را به کمک هم‌تیمی‌هایش جبران کند.

عابدزاده: ۸ فینال دیگر پیش‌رو داریم

ماریتیمو در حالی با تگ گل علی علیپور فارنسی را برد که در ۱۰ بازی قبلی‌اش فقط یک برد داشت و در ۸ بازی با شکست زمین را ترک کرده بود. با این نتایج بد ماریتیمو به رده هفدهم جدول سقوط کرده بود، اما برد مقابل فارنسی باعث شد آنها پس از هفته‌ها یک پله در جدول بالا بیایند. امیر عابدزاده که در کنار گل علی علیپور با دو واکنش خوب، مانع از گلزنی تیم حریف شد و جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد پس از‌ این بازی گفت: در طول هفته خوب تمرین کردیم تا به امتیازات دلخواه برسیم و حالا خوشحالیم که برنده شدیم، با این حال الان باید روی بازی بعد فکر کنیم زیرا می‌خواهیم بردهای بیشتری کسب کنیم. باید به این روند ادامه بدهیم. هنوز تا پایان فصل هشت فینال دیگر پیش‌رو داریم. برای ما همه بازی‌ها بدون توجه به حریف، مهم هستند. باید به مبارزه و تلاش ادامه بدهیم زیرا ماریتیمو باشگاه معتبری بوده و سزاوار چیزهای بیشتر است.

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها