شرکت «شاهکار سیستم هوشمند» با ارائه سامانه آنلاین «نوتِکس»، خدمات مکمل درمان سرطان را برای بیماران ارائه می‎دهد

نوتِکس حامی آنلاین بیماران در نبرد با سرطان

با «دارو باکس» سفارش ‏های دارویی و غیردارویی‎تان را از داروخانه‎ها به صورت اینترنتی تحویل بگیرید

داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده

آرتور سی.کلارک، نویسنده مشهور داستان‌های علمی-تخیلی، سال ۱۳۵۳ در مصاحبه‎ای تلویزیونی وقتی مجری برنامه از او پرسید به ‎نظر شما سال ۱۳۸۰ برای پسربچه شما چه شکلی خواهد بود؟ در پاسخ ‎گفت: «او رایانه‌ای در خانه خواهد داشت که می‎تواند به تمام سوالات او و هر اطلاعاتی که برای زندگی روزمره‏اش در جامعه‎ای مدرن و پیچیده نیاز دارد، پاسخ دهد و حتی می‎تواند بلیت تئاترش را با آن رایانه بخرد.»
کد خبر: ۱۳۰۹۱۷۸

اندیشه بلند کلارک درآن زمان، اینترنت امروز ما را توصیف می‎کرد. از زمان پیش‎بینی کلارک، قریب به نیم‌قرن گذشته و حالا اینترنت به‎بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است. شکل خریدوفروش محصولات و خدمات را متحول کرده است و بازارهای دور و نزدیک را در فاصله چند کلیک از ما قرار داده است. فرقی نمی‎کند خریدمان مواد غذایی تازه باشد، یک دست مبل، خدمات تعمیر خودرو یا مشاوره و ویزیت پزشکی.

دنیای امروز به‎سرعت در حال تغییر است و حالا تقریبا همه‎چیز را می‎توانیم اینترنتی بخریم و در منزل تحویل بگیریم. اگر حوصله ترافیک را ندارید یا نگران همه‌گیری کرونا و احتمال انتقال بیماری در محیط داروخانه‎ها هستید، فرقی نمی‎کند داروی بانسخه پزشک نیاز داشته باشید یا بی‎نسخه؛ «داروباکس» سعی می‎کند دارو و دیگر محصولات داروخانه‎ای را در سریع‎ترین زمان پیدا کند و به‎دست شما برساند.

دکتر کمیل اکبرنژاد با یک دهه سابقه فعالیت در زمینه فنی و نرم‎افزار، آشنایی کاملی با فرآیندهای الکترونیکی ساخت خدمات دارد. او بادرنظرگرفتن مشکلات افراد دارای معلولیت و کم‎توان برای تهیه داروهای خود، تصمیم گرفت استارت‎آپی را برای حل مشکلات این قشر از جامعه راه‎اندازی کند و به این ترتیب بتواند زنجیره ارزشی را برای پزشکان و بیماران ایجاد کرده باشد. به‎این‎ترتیب استارت‎آپ «داروباکس» سال ۹۸ شکل گرفت. جامعه هدف داروباکس، افراد دارای معلولیت بودند اما با ظهور عالم‎گیری کووید ۱۹ و احتمال انتقال بیماری در محیط داروخانه‎ها، داروباکس توانست نقش موثرتری برای کمک‎به سلامت جامعه ایفا کند. داروباکس از اولین سامانه‎های هوشمند تحویل دارو و کالاهای داروخانه‎ای در کشور است. این پلتفرم سلامتی، با پنج سرویس اصلی دارویاب، مشاوره آنلاین آرایشی، بهداشتی و ورزشی، بانک اطلاعات سوابق بیمار، دانستنی‎های سلامت و بانک تداخلات دارویی، بعد از مراجعه‎به پزشک همراه شماست.

تداخل‌های دارویی را بررسی می‌کنیم

از مهم‎ترین بخش‎های داروباکس، قسمت تداخلات دارویی است. از مشکلات عمده در درمان بیماری‏ها به‎خصوص در بیماران مبتلابه بیماری‎های مزمن که داروهای بیشتری مصرف می‏کنند، تداخلات دارویی است. تجویز گروه‎های مختلف دارویی ممکن است منجر به‎اختلال درتاثیر هریک از داروها شود که به‎این اثرات متقابل داروها، تداخل دارویی گفته می‏شود. داروباکس سبد دارویی شما را بررسی می‎کند و در صورت مشاهده تداخل دارویی موضوع را به‌شما اطلاع می‎دهد. به‎علاوه خودتان نیز می‎توانید داروهای مصرفی‌تان را در این اپلیکیشن وارد کنید تا از نبود تداخل دارویی در داروهایتان اطمینان مطمئن شوید.

دریافت مشاوره از داروباکس

درصورت تمایل به‏ دریافت مشاوره می‎توانید درخواست خود را در اپلیکیشن داروباکس ثبت کنید یا به‎شماره تماس داروباکس در پیام‎رسان واتساپ پیام دهید.

مشاوره‎ها می‎توانند به‎شکل پیام نوشتاری یا تلفنی باشند. اگر مشاوره‎تان درزمینه آرایشی و بهداشتی باشد، به کارشناسان این حوزه و اگر دربخش پزشکی باشد به پزشکان داروخانه، متصل خواهید شد.

چشم‌انداز داروباکس

«هدف عمده داروباکس، فرهنگ‎سازی استفاده از خدمات سلامت به‎صورت اینترنتی است، تا بار بزرگی از دوش پزشکان و داروخانه‎ها برداشته شده و برای بیماران، رفاه ایجاد کند.»

مدیرعامل داروباکس ضمن اشاره به این نکته می‌افزاید: «دولت، مدیران بیمارستانی و درمانگاهی و داروخانه‎ها باید با وسعت نظر بهتری برخورد کنند و درگسترش خدمات درمانی آنلاین کمک بیشتری کنند.»

دکتر اکبرنژاد در ادامه و در پاسخ به سوال جام‏ جم می‎گوید: «مردم هر سال به‎طور میانگین ۲.۲مرتبه به‏پزشک مراجعه می‎کنند. معمولا پس از هر مراجعه نیز نسخه دارویی نوشته می‎شود؛ یعنی در سال ۱۷۶میلیون مراجعه به پزشک. سپس بیماران برای دریافت نسخه به داروخانه‏ها مراجعه می‎کنند. ما امیدواریم بتوانیم ۲۰درصد این مراجعات حضوری را به‎خرید آنلاین از داروباکس تبدیل کنیم.»

بنیان‎گذار داروباکس در ادامه می‎افزاید: «۱۵درصد از حجم کل مراجعات به داروخانه‎ها نیز برای دریافت مشاوره یا پرسیدن سوالات پزشکی و پیگیری‎های درمانی است و در این بخش نیز امیدواریم بتوانیم سهم ۶۰درصدی در پاسخ‏گویی به سوالات و مشاوره کسب کنیم.»

تهیه دارو از داروباکس را امتحان کن

همین حالا کیوآر کد پایین صفحه را با دوربین گوشی خود اسکن کنید تا وارد سایت داروباکس شوید. می‎توانید در همین صفحه اصلی سایت، ثبت‎نام کنید یا از پایین صفحه، روی دریافت اپلیکیشن داروباکس برای گوشی‎های اندروید و iOS کلیک و در اپلیکیشن داروباکس مراحل ثبت‎نام را طی کنید. پس از ثبت‎نام، در قسمت دارویاب عکس واضحی از نسخه پزشک یا کالای داروخانه‎ای مدنظرتان (مثل انواع مکمل‎ها، محصولات آرایشی و بهداشتی، مادر و کودک، ارتوپدی، تجهیزات پزشکی و ...)‎ را بارگذاری کنید. سپس داروباکس درخواست شما را به‎ترتیب اولویت فاصله برای داروخانه‎های عضو داروباکس ارسال می‎کند. داروخانه‎ها نیز پس از تایید نسخه یا اقلام داروخانه‎ای، هزینه و شماره سفارش را با پیامک یا در اپلیکیشن داروباکس یا شبکه‌های اجتماعی شما اعلام می‎کنند. از اینجا به‎بعد می‎توانید خودتان به داروخانه مراجعه کنید و با اعلام شماره سفارش، بسته خود را تحویل بگیرید یا درخواست دریافت بسته را با پیک‎های داروباکس در منزل داشته باشید. البته اگر داروخانه برای داروهای نیازمند نسخه یا بیمه‎های تکمیلی به اصل فیزیکی نسخه نیاز داشته باشد، پیک ابتدا نسخه شما را دریافت می‌کند و پس از ارائه به داروخانه، بسته دارویی را تحویل می‎دهد. درسامانه سفارش داروباکس می‎توانید تمام مشخصات سفارش را مانند قیمت، نحوه و میزان مصرف، شرکت سازنده، دوز دارو، زمان مصرف، اجزای تشکیل‎دهنده، بیمه‏های موردپذیرش داروخانه و ... را ببینید یا ویژگی‎های سفارش خود را مانند شرکت سازنده، تعداد و ... برای داروخانه ثبت کنید. گفتنی است تا به‎امروز ۲۰هزار کاربر از خدمات داروباکس استفاده کرده‎اند و ۲۰ داروخانه در سطح استان تهران و ۱۰داروخانه در دیگر استان‏های مازندران، البرز، کاشان، خراسان‎رضوی، اصفهان و شیراز عضو پلتفرم داروباکس شده اند.

داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها