بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، تجویز داروهای رقیق کننده خون برای بیماران کرونایی به محض بستری شدن آنها در بیمارستان می‌تواند خطر مرگ آنها بر اثر این بیماری را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محققان در این مطالعه جدید داده های حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار با متوسط سنی ۶۸ سال را که در فاصله زمانی میان اول مارس و ۳۱ ژوئیه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 
 
بیش از ۸۴ درصد این بیماران در ۲۴ ساعت اول پذیرش در بیمارستان داروهای رقیق کننده خون دریافت کرده بودند. در ۳۰ روز پس از پذیرش در بیمارستان، میزان کلی مرگ و میر ۱۴.۵ درصد بود اما میزان تلفات در میان بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون دریافت کرده بودند، ۱۴.۳ درصد و این میزان در میان بیمارانی که این داروها را دریافت نکرده بودند، ۱۸.۷ درصد بود. 
 
محققان گفتند که آنها سایر عوامل بالقوه مهم مانند سن بیماران، نژاد، بیمارهای زمینه ای، سابقه دارو، وزن و مصرف دخانیات را نیز مدنظر قرار دادند.
 
به گفته «کریستوفر رنتش»، استادیار دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری در انگلیس، بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون دریافت می کردند، در مقایسه با افرادی که رقیق کننده خون دریافت نمی کردند، با خطر بالاتر خونریزی های جدی روبرو نبودند.  
 
اعتقاد بر این است که برخی از مرگ های ناشی از کووید-۱۹ به دلیل تشکیل لخته های خون در عروق و رگ های اصلی ایجاد می شود. داروهای رقیق کننده خون از لخته شدن جلوگیری می کنند و دارای خاصیت ضدویروسی و احتمالاً ضدالتهابی هستند.
 
محققان اکنون سرگرم انجام آزمایشات بالینی هستند تا مشخص شود آیا مصرف داروهای ضد انعقاد خون می تواند درمان موثری برای کووید-۱۹ باشد یا خیر.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها