بر اساس گزارش یک روزنامه تایوانی اپل قصد دارد سال جاری میلادی نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر شارژرهای دیواری USB-C خود مبتنی بر فناوری نیترید گالیم را به بازار عرضه کند.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۵۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،به گزارش خبرگزاری Digitimes، شرکت Navitas Semiconductor قرار است در سال جاری میلادی از اپل سفارش تولید شارژر مبتنی بر فناوری نیترید گالیم (GaN) را بگیرد. در این گزارش آمده که شرکت تایوانی TSMC نیز در فرآیند تولید نقش خواهد داشت و چیپ‌های GaN مورد نیاز Navitas را تأمین خواهد کرد.

خبرگزاری یاد شده اشاره می‌کند که اپل با تولید نسخه GaN شارژرهای USB-C خود می‌خواهد آنها را کوچک‌تر، سبک‌تر و کم مصرف‌تر کرده و حرارت آنها را نسبت به شارژرهای فعلی خود که مبتنی بر سیلیکون هستند کاهش دهد. بسیاری از برندها مثل انکر و بلکین در سال‌های اخیر شارژرهای مبتنی بر فناوری نیترید گالیم تولید کرده‌اند که اندازه کوچک تر و توان بیشتری نسبت به شارژرهای USB-C اپل دارند.

 

 

 

جالب است بدانید شرکت ایرلندی Navitas مخترع راهکار فست شارژ GaNFast است. این راهکار همانطور که از نامش پیداست مبتنی بر نیترید گالیم بوده و شرکت‌هایی همچون شیائومی، آکی، دل و لنوو از آن استفاده کرده‌اند. اپل می‌تواند با استفاده از این فناوری شارژرهای خود را از لحاظ اندازه و توان به شارژرهای رقیب نزدیک کند که در حال حاضر با توان ۲۴ تا حداکثر ۳۰۰ وات به بازار عرضه می‌شوند.

این اولین باری نیست که خبر عرضه شارژرهای جدید در سال ۲۰۲۱ توسط اپل منتشر می‌شود. «مینگ-چی کو» از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اپل احتمالاً «۲ یا ۳ شارژر در سال ۲۰۲۱» به بازار عرضه می‌کند. برخی خبرگزاری‌ها در آن زمان مدعی شدند این شارژرها قوی‌تر خواهند بود و احتمالاً از فناوری GaN استفاده می‌کنند.

اپل دیگر آداپتور شارژ را درون جعبه آیفون و اپل واچ قرار نمی‌دهد. البته کمپانی کوپترنیویی شارژرها را به صورت جداگانه می‌فروشد که شامل آداپتورهای ۵ و ۱۲ وات USB-A و ۲۰، ۳۰، ۶۱ و ۹۶ وات USB-C می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها