مایکروسافت در حال توسعه یک نسخه واحد از اوت‌لوک برای سیستم عامل ویندوز و مک او اس است که جایگزین برنامه‌های ایمیل و تقویم پیش‌فرض ویندوز ۱۰ هم خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۵۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،طبق گزارشی جدید، این برنامه جدید با اسم رمز «Monarch» مراحل توسعه خود را طی می‌کند و رابط کاربری آن مبتنی بر نسخه وب اوت‌لوک است که هم اکنون می‌توان از طریق مرورگر به آن دسترسی پیدا کرد.

پروژه Monarch هدف نهایی مایکروسافت از چشم انداز «One Outlook» است که سال گذشته میلادی جرئیات آن را منتشر کرد. به عنوان بخشی از این چشم انداز، این غول دنیای نرم افزار می‌خواهد یک نسخه واحد از اوت‌لوک بسازد تا جایگزین نسخه‌های کنونی آن شامل اوت‌لوک وب، اوت‌بوک برای ویندوز، اوت‌لوک برای مک او اس و ایمیل و تقویم در ویندوز ۱۰ شود.

مایکروسافت با تکمیل پروژه Monarch، یک برنامه اوت‌لوک واحد ارائه می‌کند که بدون توجه به سیستم عامل یا وب، رابط کاربری و کدبیس یکسانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

اوت‌لوک
 

 

این نسخه جدید علاوه بر اینکه با سیستم عامل‌های مختلف سازگار است، حجم کمتری در مقایسه با نسخه‌های کنونی دارد و کاربران نسخه رایگان اوت‌لوک و مشتریان سازمانی و کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند.

این برنامه جدید با سیستم عامل ادغام می‌شود و همچنین از قابلیت‌هایی مانند فضای ذخیره‌سازی آفلاین، اشتراک‌گذاری اهداف، نوتیفیکیشن‌ها و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت همچنین می‌خواهد مطمئن شود که Monarch به عنوان یک برنامه بومی در سیستم عامل درنظر گرفته شود، در حالی که همچنان در میان پلتفرم‌ها به عنوان یک نرم افزار یونیورسال باقی بماند.

پیش نمایش این برنامه اواخر ۲۰۲۱ از راه می‌رسد و مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۲۲ آن را جایگزین اپ‌های ایمیل و تقویم در ویندوز ۱۰ کند. این برنامه جایگزین نسخه Win32 اوت‌لوک هم می‌شود، اما اینکار زمانبر خواهد بود. با وجود ارائه این برنامه در سال آینده میلادی، برای تجربه حس کاربری می‌توانید با مرورگر از وب اپ آن استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها