همه چیز درباره علل انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر و درمان آن

علائم انگشت ماشه ای و درمان خانگی آن

طب سوزنی و دیابت؛ هر آنچه باید بدانید

تکنیک طب سوزنی برای دیابتی ها

طب سوزنی روش چینی برای درمان بسیاری از بیماری ها و دردهای مزمن می باشد که حالا متخصصین از اثرات و فواید این روش برای درمان دیابت گفته اند.
کد خبر: ۱۲۹۸۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین بهن نقل از نمناک، طب سوزنی روشی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و وضعیت ها مثل درد های مزمن، ناباروری و سردرد انجام می شود. البته که هنوز نیاز به مطالعات بیشتری است اما بسیاری از متخصصان از روش طب چینی استفاده می کنند و معتقدند که برای درمان دیابت نوع 2 نیز بسیار موثر است. تمرکز طب سوزنی روی فرو کردن سوزن های خاصی در نواحی مشخصی از صورت است که می تواند این وضعیت را بهبود بخشد.

طب سوزنی دیابتی

متخصصین در این زمینه بر این عقیده هستند که طب سوزنی علائم را به طور کاملا ریشه ای درمان می کند. از آن جا که دیابت مشکلی است که به دلیل ناتعادلی هورمونی در بدن در سیستم غدد درون ریز ایجاد می شود و درد را ایجاد می کند، در نتیجه سوزن های استفاده شده در طب سوزنی هم غده ها را تحریک می کند، انرژی مثبت از آن ها را آزاد کرده و درد را در طول زمان بهبود می بخشد.

افرادی که از طب سوزنی برای دیابت نتیجه گرفته اند، اظهار می کنند که طب سوزنی همچنین با خطرات و عوارض جانبی در بیماری دیابت مبارزه می کند و عملکرد پانکراس را بهبود می بخشد و سطح انسولین را متناسب نگه می دارد.

همچنین طب سوزنی در طولانی مدت می تواند با چاقی و افزایش وزن هم مبارزه کند که در این مورد در مطلب کاربردها و فواید طب سوزنی در بخش بهداشت و سلامت کامل توضیح داده شد.

درمان دیاب

مهم ترین اثرات و فواید طب سوزنی در بدن دیابتی ها

پزشکان بر این عقیده هستند که طب سوزنی می تواند 5 عملکرد را در بدن بهبود ببخشد که این عملکرد ها شامل موارد زیر هستند:

  • کمک به تنظیم وزن و مدیریت بهتر آن
  • بهبود سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت
  • مراقبت از پانکراس و متوقف کردن افزایش تولید سطح انسولین
  • بهبود مقاومت در برابر انسولین
  • مدیریت و تولید بهتر هورمون های مهم در بدن مثل ملاتونین، انسولین، اپی نفرین و گلوکوکورتیکوئید

طب سوزنی دیابتی

طب سوزنی چگونه عمل می کند؟

کسانی که از این روش نتیجه گرفتند، باور دارند که طب سوزنی زمانی بهتر عمل می کند که شدت امواج عبور داده شده در بدن پایین باشد. معمولاً درمان طب سوزنی برای دیابت 20 الی 30 دقیقه طول می کشد و در کم ترین حالت، یک الی دو بار در هفته این کار را انجام می دهند. بسته به سابقه و پیشرفت بیماری فرد، ممکن است چند بار دیگر هم به انجام این کار نیاز باشد.

تکنیک های طب سوزنی برای دیابتی ها

1. طب سوزنی الکترو

این طب سوزنی رایج ترین طب سوزنی استفاده شده است که سوزن ها را در نقاط خاصی فرو می برند و سپس انواع امواج الکتریکال با فرکانس کم یکی پس از دیگری از سوزن ها عبور می کند و می تواند به مبارزه و مقاومت با حساسیت انسولین بپردازد.

طب سوزنی و قند خون

2. درمان مچ تا قوزک پا

درمان مچ تا قوزک پا یکی دیگر از انواع طب سوزنی می باشد که روی تحریک عمیق نقاط خاص تمرکز می کند و همچنین سطح قند خون را پایین می برد و کیفیت زندگی فرد را افزایش می دهد.

3. طب سوزنی گیاهی

در این درمان از گیاهان خاصی استفاده می شود که آن را در نقاط خاصی اعمال می کنند. این طب سوزنی می تواند تولید هورمون ها را در بدن تنظیم کند، سطح هورمونی را در بخش های مختلف ثابت نگه دارد و در نتیجه سطح قند خون نیز تثبیت گردد؛ بدون این که عارضه جانبی خاصی را ایجاد کند. معمولاً در کنار استفاده از دارو هم یک درمان موثر محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها