نقشه گوگل یا همان گوگل مپس (Google Maps) در سال‌های اخیر تأثیر بزرگی در نقشه‌برداری از خیابان‌های هند داشته، اما هنوز هم اطلاعاتی در مورد گودال‌ها نمایش نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۲۹۷۷۰۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، یک استارتاپ هندی اپلیکیشنی توسعه داده که با استفاده از سنسورهای موبایل از چاله‌های خیابان‌ها نقشه‌برداری کرده و وجود آنها را با پخش صدا هشدار می‌دهد.
خیابان‌های هندوستان چاله‌های بسیاری دارد که عامل بسیاری از تصادفات رانندگی هستند. بر اساس داده‌های دولت هند، در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ هزار نفر از مردم هند به خاطر تصادفات ناشی از گودال‌ها جان خود را از دست داده و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شده‌اند. این آمار برای تصادفات گزارش شده و رسمی است و اگر گزارش‌های غیر رسمی در نظر گرفته شوند آمار تصادفات بیشتر خواهد بود.
 
یک استارتاپ هندی با نقشه‌برداری از چاله‌ها، باعث کاهش تصادفات رانندگی را کاهش می‌شود+عکس

نقشه گوگل یا همان گوگل مپس (Google Maps) در سال‌های اخیر تأثیر بزرگی در نقشه‌برداری از خیابان‌های هند داشته، اما هنوز هم اطلاعاتی در مورد گودال‌ها نمایش نمی‌دهد. به همین دلیل یک استارتاپ هندی به نام Intents با تکیه بر سنسورهای موبایل در پی رفع این مشکل است.
Intents اوایل سال ۲۰۲۰ با هدف جمع‌آوری داده در مورد گودال‌های خیابان‌ها و باخبر کردن کاربران از آنها به منظور جلوگیری از تصادفات تأسیس شد. این استارتاپ اپلیکیشنی توسعه داده که با استفاده از سنسورهای موبایل از جمله ژیروسکوپ و شتاب‌سنج اطلاعات مربوط به گودال‌ها را جمع‌آوری می‌کند. هوش مصنوعی اپ بالا و پایین رفتن ناگهانی خودرو و تغییرات در سرعت را شناسایی کرده و وجود چاله‌ها را با پخش صدا هشدار می‌دهد.
 
یک استارتاپ هندی با نقشه‌برداری از چاله‌ها، باعث کاهش تصادفات رانندگی را کاهش می‌شود+عکس

اپلیکیشن مورد بحث از فناوری شرکت نقشه‌برداری شرکت HERE استفاده کرده و در صورت قطع شدن اینترنت با استفاده از GPS داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به محض اتصال دوباره داده‌ها را به سرور ارسال می‌کند. این اپ به داده‌های شخصی نیازی نداشته و برای بهبود حریم خصوصی داده‌ها را با استفاده از تکنیک رمزنگاری زیرساخت کلید عمومی (PKI) جمع‌آوری می‌کند.
Intents می‌گوید اپ‌های این شرکت (مخصوص رانندگان و افراد عادی) حالا بیش از ۱۲ هزار کاربر فعال دارند که بیش از ۸۰ درصد آنها را رانندگان تشکیل می‌دهند. این شرکت ادعا می‌کند که کاربران تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار گودال را ثبت کرده‌اند. نکته جالب اینکه اپلیکیشن تعمیر شدن گودال‌ها را نیز تشخیص داده و آنها را از سیستم حذف می‌کند.
Intents اشاره می‌کند که هدف بعدی آنها ارتقا یادگیری ماشینی اپ برای تشخیص عمق گودال هاست و در حال توسعه نسخه iOS هستند. این استارتاپ همچنین می‌خواهد با آژانس‌های دولتی همکاری کند تا گودال‌ها سریع‌تر تعمیر شده و آمار تصادفات کاهش پیدا کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها