به گفته‌ی تحلیل‌گران، خودروی خودران اپل رقیبی به‌مراتب جدی‌تر برای تسلا خواهد بود و ممکن است با ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات، تجربه‌ی کاربر را ارتقا دهد.
کد خبر: ۱۲۹۷۰۳۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، روز گذشته رویترز گزارشی منتشر کرد که جزئیات برنامه‌های اپل برای ارائه‌ی خودروی خودران را بازگو می‌کرد. خبر یادشده موضوع جدیدی برای ارائه نداشت؛ اما به‌قدری مهم بود که سهام اپل را حدود ۵ درصد و سهام دو شرکت تأمین‌کننده‌ی حسگر لایدار (LiDAR) را با جهشی چشمگیر تا ۳۰ درصد افزایش داد. این جهش عظیم به این دلیل است که گفته می‌شود خودروی خودران اپل برای تصویربرداری از محیط اطراف و تشخیص موانع از حسگر لایدار بهره می‌گیرد که به‌نوعی نقش چشم‌ هوشمند را برای خودروهای خودران ایفا می‌کنند. به‌ دنبال اخبار یادشده، تحلیل‌گران شرکت مالی مورگان استنلی پیش‌بینی می‌كنند كه در مقایسه با بازیگران سنتی صنعت خودرو، بزرگان صنعت فناوری مانند اپل رقابت بسیار شدیدتری برای تسلا ایجاد خواهند کرد.
 
مورگان استنلی: خودروی خودران اپل رقیبی ترسناک برای تسلا خواهد بود+عکس

به گفته‌ی تحلیل‌گران مورگان استنلی، علاقه‌ی اپل به ورود به صنعت خودروی الكتریكی احتمالا به بهبود تجربه‌ی رانندگی با ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات منجر خواهد شد. این شرکت می‌تواند وارد یک صنعت بزرگ با رشد سریع شود و به طرز چشمگیری تجربه‌ی کاربر را بهبود ببخشد. تحلیل‌گران بر این باورند که فرصت کسب درآمد اضافه از بخش خدمات صنعت خودرو می‌تواند بیش از خود تجارت خودرو باشد. بخشی از گفته‌ی تحلیل‌گران به شرح زیر است:
اپل دارای عناصر مهمی است که به اعتقاد ما، برای موفقیت در صنعت خودرو اهمیت بسیار دارد. این عناصر شامل دسترسی به سرمایه، توانایی جذب و حفظ استعدادهای برتر، طراحی سخت‌افزار ثابت‌شده و یک اکوسیستم غنی برای استفاده از پتانسیل اشتراک و به تبع آن، درآمد بخش خدمات است. ما اعتقاد داریم که ارزش خدمات اینترنت اتومبیل (IoC) می‌تواند به‌طور بالقوه حتی از تجارت اتومبیل پیشی گیرد.
یکی دیگر از تأثیرات اخبار روز گذشته در مورد تلاش‌های غول فناوری کوپرتینو برای تولید وسیله‌ی نقلیه‌ی فیزیکی، این بود که سهام تسلا در بورس نَزدَک به‌سرعت سقوط کرد. مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند که اپل رقیبی تأثیرگذار برای تولیدکننده پیشروی خودروی الکتریکی (EV) محسوب می‌شود و می‌تواند رقابت جذابی با تسلا آغاز کند. در ادامه‌ی مستندات این گزارش آمده است كه کوپرتینویی‌ها از موقعیت منحصربه‌فردی برخوردار هستند تا نوآوری جدیدی در سیستم‌های خودران و فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر ارائه دهند.
 
مورگان استنلی: خودروی خودران اپل رقیبی ترسناک برای تسلا خواهد بود+عکس

براساس اطلاعات رویترز، اپل وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را در سال ۲۰۲۴ رونمایی و عرضه خواهد کرد. حال مورگان استنلی با فرض صحت این خبر، می‌گوید اپل در فناوری‌های مهمی که می‌تواند به توسعه‌ی Apple Car کمک کند، سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. تحلیل‌گران این بنیاد در این باره می‌گویند:
اپل اخیرا برای دستیابی و خودکفایی در پنج فناوری اصلی سرمایه‌گذاری کرده است که می‌تواند به پیشرفت خودروی آن‌ها در زمینه‌ی ساخت پردازنده، باتری، دوربین، سنسورها و نمایشگر کمک شایانی کند. علاوه بر این، محرک‌های رشد دیگری مانند فناوری واقعیت افزوده (AR)، سیستم‌های پرداخت‌ و بخش سلامت وجود دارند که احتمالا زودتر توسعه و گسترش می‌یابند؛ از این‌رو افق زمانی چهارساله برای رونمایی از خودروی اپل واقع‌بینانه به نظر می‌رسد.
رویترز پیش‌بینی می‌کند که تولید اتومبیل اپل می‌تواند از سال ۲۰۲۴ آغاز شود؛ اما این احتمال وجود دارد که اپل دامنه‌ی توسعه‌ی وسایل نقلیه را به سیستم‌های خودران و کیت‌های سخت‌افزاری محدود کند که می‌توانند با یک وسیله نقلیه ادغام شوند. البته اعتقاد بر این است که محدودیت‌ ایجادشده به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند معرفی Apple Car را تا سال ۲۰۲۵ یا حتی بیشتر به تأخیر بیندازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها