عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنا داریم در بودجه 1400 اعتبار 100 هزار میلیارد تومانی را برای حمایت معیشتی از خانوارها برای تأمین کالاهای اساسی و توزیع قیررایگان را مصوب کند که باید دولت الزاماً آنرا اجرا کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۵۴۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود یک تا دو ماه قبل مجلس مقرر کرد که 120 هزار تومان یارانه به 20 میلیون ایرانی و 60 هزار تومان یارانه به 40 میلیون ایرانی داده شود، اما متأسفانه دولت این قانون را اجرا نکرد، ولی خودش طرح دیگری را مصوب کرد و مقرر شد که یارانه 100 هزار تومانی در 4 ماه به تعدادی از ایرانیان پرداخت شود.
 
 مجلس به دنبال پایدار کردن اعتبار توزیع یارانه 
 
وی گفت: باید در قانون بودجه 1400، یارانه‌های پرداختی به مردم را یکدست کرده و عادلانه کنیم. این درحالی است که قالیباف رئیس مجلس قول داده که در سال 1400 شفافیت بیشتری از سوی مجلس درباره بودجه اعمال شود. به همین دلیل تلاش داریم این شفافیت را به بندها و مواد بودجه برده و تکلیف یارانه‌ها مشخص شود.
 
کوچکی‌نژاد گفت: پیشنهاد شده که حداقل 100 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت معیشتی و یارانه‌ای از مردم در نظر گرفته شود، که در این مسیر باید از ظرفیت تبصره 14 بودجه و قانون هدفمندی یارانه‌ها استفاده شود تا حمایت از مردم در قالب یارانه پایدار شود تا به نفع مستضعفین باشد.
 
 توزیع قیر رایگان را در 1400 احیا خواهد کرد
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بنا داریم که لایحه بودجه 1400 اعتبار 100 هزار میلیارد تومانی را برای حمایت معیشتی خانوارها به منظور تأمین کالاهای اساسی مصوب کرده و دولت با بالاجبار آن را عمل کند که این کار یکی از اقدامات بزرگ در حمایت از محرومین است.
 
وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره توزیع قیر رایگان برای اصلاح راه‌های روستایی گفت: این کار بخشی از خدمات زیرساختی دولت محسوب می‌شود، اما متأسفانه دولت این موضوع را در لایحه بودجه 1400 حذف کرده و نمایندگان بنا دارند در سال 1400 موضوع قیر رایگان را در تبصره 1 بودجه مجددا احیا کرده و از دولت احیای آن را مطالبه کنیم و در صورت عدم پذیرش آن از سوی دولت، مجلس ورود کرده و آن را مصوب خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها