با گذشت بیست سال از رونمایی نسل اول پورشه کاین، روز گذشته مجموع تولید این خودرو به یک‌میلیون دستگاه رسید. این رکورد برای محصولی با قیمت بیش از ۶۰ هزار دلار جالب است.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۲۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، خودروسازان بزرگ، مثل تویوتا و جنرال موتورز، سالانه میلیون‌ها دستگاه از مدل‌های مختلف تولید می‌کنند. برای مثال، تویوتا کرولا حدود ۱/۵ میلیون دستگاه در سال عرضه می‌شود. آمار فروش برای تویوتا راو4 و هوندا سیویک یا حتی هیوندای توسان نیز نزدیک به یک‌میلیون دستگاه در سال است؛ اما شرایط برای سازندگان خودروهای لوکس مثل پورشه تفاوت دارد.
 
یک میلیون دستگاه؛ رکورد تولید پورشه کاین+عکس

پورشه 911 مشهورترین و پرفروش‌ترین خودرو جهان در کلاس اسپرت لوکس است که ۵۴ سال طول کشید تا یک‌میلیون دستگاه از آن ساخته شود. به‌همین‌دلیل، رسیدن به عدد یک‌میلیون برای تولید کاین مهم است.
از آغاز دهه‌ی ۱۹۹۰ تا سال‌های ابتدایی قرن بیست‌ویکم، پورشه با مشکلات اقتصادی مواجه بود. افت توان مالی عامه مردم اروپا و آمریکا هم‌ز‌مان با رکود سال‌های انتهایی قرن بیستم، تقاضا برای محصولات پورشه را کاهش داد. زیان مالی پورشه در سال ۱۹۹۲، به ۲۴۰ میلیون مارک آلمان (تقریبا معادل ۳۰۰ میلیون دلار) رسید و اضافه‌شدن باکستر به خط‌تولید نیز کمک چندانی به بهبود مشکلات اقتصادی پورشه نکرد. تولیدات این برند تا شروع قرن بیست‌ویکم، به دو خودرو از کلاس 911 و باکستر (718) منحصر بود؛ اما محصولی جدید پورشه را نجات داد.
 
یک میلیون دستگاه؛ رکورد تولید پورشه کاین+عکس
پورشه کاین نسل اول، ساخت ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ 
 
نسل اول کاین سال ۲۰۰۲ معرفی شد و خیلی زود به‌عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان به‌شهرت رسید. نسخه توربو از این مدل، تنها خودرو دنیا در کلاس کراس‌اور بود که می‌توانست به سرعت ۲۷۵ کیلومتربرساعت برسد و پنج ثانیه بعد از شروع حرکت، سرعت صد کیلومتر بر ساعت داشته باشد. در سال‌ ۲۰۰۷ اولین‌بار فروش سالانه کاین از 911 پیشی گرفت. نسل دوم کاین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ تولید شد و با انواع پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی و هیبرید، حدود هفت سال پرفروش‌ترین محصول پورشه بود.
 
یک میلیون دستگاه؛ رکورد تولید پورشه کاین+عکس

کاین نسل سوم با تغییرات جزئی درمقایسه ‌با نسل دوم، از سال ۲۰۱۸ تاکنون تولید می‌شود. این محصول نه‌تنها یکی از شاسی‌بلندهای سریع دنیا است؛ بلکه از نظر ایمنی و امکانات لوکس و مصرف سوخت نیز، برتری‌های متعددی درمقایسه‌با رقبا دارد. قیمت کاین ۲۰۲۰ نزدیک به ۷۰ هزار دلار است؛ درحالی‌که مدل توربو ۱۳۰ هزار دلار و نسخه توربو ای‌هیبرید ۱۶۳ هزار دلار قیمت دارد. قوی‌ترین مدل کاین در ۳/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. امروزه، انواع کاین فقط در کارخانه پورشه براتیسلاوا کشور اسلواکی تولید می‌شوند.
از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، مجموع فروش کاین به ۲۵۰ هزار دستگاه رسید؛ اما در یازده سال بعد، ۷۵۰ هزار دستگاه از آن تولید شد. با رونمایی ماکان در سال ۲۰۱۴، این خودرو به‌مرور جای کاین را در رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین محصول پورشه گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها