گفت‌و‌گو با کارگردان و بازیگران سریال دادستان

روایت دادستان از بهارستان

بازیگر زیر خاکی در گفتگو با جام جم آنلاین:

رفاقتی در سریال دهنمکی بازی کردم / مارگزیده شده ام!

سریال تلویزیونی «زیر خاکی» به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان از سریال های ماندگار تلویزیون است که در زمان پخش خود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و این شب ها در بازپخش مجددش از شبکه یک سیما، باز هم توانسته با اقبال عمومی مردم روبرو شود. اصغر نقی زاده یکی از بازیگران این کار است که ایفاگر نقش حاج آقا مروت پور بود و با بازی خوب خود، توانست این نقش را ماندگار کند.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۱۱

نقی زاده دلیل استقبال مردم از بازپخش سریال «زیر خاکی» را بهره گیری این سریال از مولفه های فرهنگی و بومی دانست و به جام جم آنلاین گفت: یکی از مولفه های جذابیت در سریال های ایرانی احیا و نمایش آداب و رسوم، اخلاق و در مجموع نمایش فرهنگ بومی مان است. سریال هایی مانند «خوش رکاب» و «وضعیت سفید» از آنجا که در گرماگرم روابط و کشمکش‌های خانوادگی در فضاهای سنتی پیامشان را به مخاطب منتقل می کنند در پخش از محبوبیت بالایی هم برخوردار می شوند و بازپخش شان نیز می تواند کماکان مردم را پای تلویزیون بنشاند، اما بالعکس هر زمان که ما در سریال هایمان به دنبال ژانر اکشن و درام های معمایی رفتیم مخاطب به آنها توجه نکرده و زود از حافظه مردم پاک شده. چون آمریکایی ها و اروپایی ها ید طولایی در ساختن این نوع سریال ها دارند و مخاطب وقتی نمونه های پرهیجانی از این آثار را از آنطرف می بیند دیگر به این سبک کارهای وطنی تمایلی نشان نمی دهد.
 
بازیگر فیلم هایی چون «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه ای» و «دست های خالی» ادامه داد: سریال «زیرخاکی» سریال جذابی است. چون فیلمنامه و داستان مناسبی دارد و با زبانی طنز تصویری جالب از زندگی مردم عادی در جریان انقلاب اسلامی در دهه ۵۰ را بازسازی می کند و نوعی حس نوستالژیک را برای مخاطب تداعی می کند. در این حس مهم در و دیوار و شکل و شمایل ماشین ها نیست؛ مهم حال و هوای شخصیت‌ها و کار بازیگران است که مخاطب را به یاد روحیه و رفتار آدم‌های آن دوران می اندازد. به نوعی پرداخت شخصیت ها در این سریال جذاب است و در هر قسمت اتفاقی می‌افتد که اجازه نمی دهد قصه دچار لکنت و تکرار شود. تمام اینها را بگذارید کنار کارگردانی حرفه ای جلیل سامان. او به درستی گروه را رهبری و هدایت کرد و در تمرین های متعددی که با بازیگران داشت به بده بستان ها و تعامل درستی با بازیگران رسید.
 
نقی زاده ساخت سری بعدی این سریال را مبهم دانست و خاطرنشان ساخت: درباره ادامه  سریال «زیرخاکی» اطلاعی ندارم. زمانی گفتند ساخته می شود و زمانی گفتند نه!
 
این بازیگر درباره کار در سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی در شرایط کرونا گفت: من در این سریال نقش یک سرگرد نیروی انتظامی را داشتم. مردادماه بود که مسعود با من به دلیل رفاقتی که داریم تماس گرفت و من خیلی کوتاه در این سریال بازی کردم. فکر می کنم اواخر شهریور هم بود که فیلمبرداری این سریال به پایان رسید.
 
نقی زاده که از نجات یافتگان کرونا است، درباره انجام کار در دوران کرونا توضیح داد: من بازنشسته آموزش و پرورش هستم و با حقوق بازنشستگی زندگی ام را می گذرانم، اما الان وضعیت به گونه شده که خیلی ها اگر سرکار نروند از گرسنگی می میرند و اگر بروند بیرون هم کرونا می گیرند. کشورمان هم تحریم است و دولت به لحاظ اقتصادی توان این را ندارد که مردم را در منازل نگه دارد و هزینه های اولیه شان را پرداخت کند. بنابراین مردم فقط می توانند که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی کارشان را انجام دهند. شهریورماه بود که کرونا گرفتم و از آنجا که دیده ام بعضی ها دوباره دچار این بیماری می شوند خیلی جرات ندارم که بازی در فیلم یا سریالی را در این روزها قبول کنم. به قول معروف  مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد و من الان همان مارگزیده شدم. البته قبل از اینکه کرونا بگیرم هم زیاد بیرون نمی رفتم و از بچه هایم که بیرون می روند و می آیند کرونا گرفتم. سخت بود و این را هم اضافه کنم که بهبود یک شخص دقیقا به رفتار خودش برمی گردد. اگر روز اولی که علائم را در خودتان دیدید به قرنطینه بروید و نکات ایمنی را رعایت کنید زود خوب می شوید، اما اگر آن را یک سرماخوردگی ساده فرض کردید به مرور ریه تان را تخریب می کند و دیگر خوب شدنش با خداست. ضمن اینکه من به همه توصیه می کنم حتما پنجره ها را باز بگذارید که هوا جریان داشته باشد و در غیر اینصورت اگر کنار هم در منزل می نشینید ماسک بزنید .
  
ساناز قنبری٫  گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها