خانواده پوکو از همان نسل اول به عنوان قاتل پرچم‌داران به بازار معرفی شد. پوکو اف 1 اولین عضو این خانواده بود و امسال به تدریج اعضای جدیدی به این خانواده اضافه شدند که قوی‌ترین و پر سر و صداترین آن‌ها پوکو اف 2 پرو بود که در این بررسی به تمامی جوانب آن می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۲۸۹۳۹۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جی اس ام،دو سال پیش شیائومی خانواده‌ای جدید معرفی کرد به اسم پوکوفون. در این مدت که از عرضه پوکو اف وان می‌گذرد همگان چند گوشی را جانشین پوکوفون می‌دانستند که یکی کی 30 پرو است. اما در نهایت امسال شیائومی نسل جدید پوکوفون ها را با نام پوکو اف 2 پرو معرفی و عرضه کرد که می‌خواهیم در این مقاله در موردش صحبت کنیم. در ضمن این نکته را باید تاکید کنیم که این گوشی لقب قاتل پرچم‌داران را دارد و با قیمت مناسب‌تر نسبت به پرچم‌داران مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حد آن‌ها دارد.

طراحی

این گوشی قیمت مناسب‌تری از پرچم‌داران دارد اما این دلیل نشده که متریال خوبی نداشته باشد. شیائومی برای این گوشی در قاب پشتی از شیشه استفاده کرده که طراحی کاملا مات دارد و جنس فریمش هم فلز است.

طراحی قاب پشتی به سبب مات بودن حس گوشی‌ای لوکس را القا می‌کند به علاوه که با گوریلا گلس 5 پوشانده شده و این گوریلا گلس 5 را روی صفحه گوشی هم می‌بینیم. البته اثرانگشت در قاب پشتی پوکو اف 2 پرو زیاد می‌ماند و در ضمن اینکه گوشی تقریبا لیزی هم هست.

پوکو اف 2 پرو هم گوشی ضخیمی است و هم سنگین؛ اما اصلا و به هیچ عنوان گوشی بد دستی نیست.

چیدمان لنز دوربین‌ها در قاب پشتی این گوشی خیلی شبیه به گوشی‌ای مثل کی 30 پرو است اما در کل شیائومی از طراحی ظریف‌تری اینجا استفاده کرده و به جزئیات خیلی اهمیت داده. لنزهای دوربین به صورت دایره‌ای چیده شده‌اند که روی این قاب برش‌های جالبی خورده و حس محصولی گران‌قیمت را القا می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی تخت طراحی شده و این موضوع دو اثر روی گوشی گذاشته؛ اول اینکه باعث شده گوشی در قاب جلو آن ابهتی که گوشی‌های پرچم‌دار دارند را ندارد که لبه‌های صفحه‌نمایششان خمیده است اما از طرف دیگر سبب شده تا هیچ خبری از لمس ناخواسته، که پاشنه آشیل گوشی‌های با صفحه‌نمایش خمیده است، نباشد و بتوانید با اطمینان با صفحه گوشی در هر شرایطی کار کنید.

سمت راست گوشی کلیدهای ولوم و پاور دیده می‌شوند که کلید پاور رنگ نارنجی دارد و باعث شده در طراحی کاملا متفاوت باشد و به چشم بیایدسمت چپ دستگاه هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. بالای گوشی درگاه اینفرارد را می‌بینیم، کنار دوربین سلفی پاپ آپ، جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون دوم؛ پایین گوشی هم درگاه ارتباطی تایپ سی کنار اسپیکر و میکروفون اصلی قرار گرفتند.

همان‌طور که دیدید دوربین سلفی به صورت پاپ آپ است و به خاطر همین صفحه‌نمایش کاملا توانسته فضای جلوی دستگاه را در اختیار بگیرد که باعث شده با صفحه‌نمایشی تمام صفحه روبرو باشید.

برای پوکو اف 2 پرو چراغ نوتیفیکیشن هم در نظر گرفته شده که جای خیلی دلچسبی نیست. این چراغ در دوربین سلفی پاپ آپ است و اگر نوتیفی داشته باشید یا گوشی را به شارژ وصل کنید چراغ ال ای دی آن بالا روشن می‌شود و واقعا اصلا به چشم نمی‌آید.

در کل پوکو اف 2 پرو گوشی خوش‌دستی است که وقتی قابش را روی آن می‌اندازید خیلی خوش‌دست‌تر هم می‌شود.

بالانس وزنی خیلی خوب در این محصول رعایت شده متریال خیلی خوبی دارد و کاملا در حد و اندازه یک پرچم‌دار رفتار می‌کند و حتی از پرچم‌داری مثل نوت 20 که جنس بدنه پلاستیکی دارد کاملا بهتر است و حس لوکستری را نسبت به آن القا می‌کند.

 

صفحه‌نمایش

به صفحه‌نمایش که می‌رسیم با دو موضوع روبرو می‌شویم. اول از همه اینکه صفحه‌نمایش این گوشی بر خلاف نسل اول از ال سی دی نیست و پنلی سوپرامولد را اینجا داریم که اندازه 6.67 اینچی دارد و در ضمن رزولوشنش هم فول اچ دی است.

اما از جنبه دیگر که به آن نگاه می‌کنیم نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش 60 هرتزی است و این مسئله وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانید دیگر همه پرچم‌دارها صفحه‌نمایش 90 هرتزی یا 120 هرتزی دارند و پوکو به عنوان قاتل پرچم‌دار این قابلیت را ندارد. البته نباید فراموش کنیم که قیمت این گوشی نسبت به پرچم‌دارها خیلی کمتر است و همین قیمت کم هم سبب شده تا پوکو اف 2 پرو یک سری قابلیت‌ها مثل همین صفحه 90 هرتزی یا 120 هرتزی را نداشته باشد؛ البته که هستند گوشی‌های پرچم‌داری که با قیمتی خیلی بالاتر از این گوشی هنوز صفحه 60 هرتزی دارند مثل گلکسی نوت 20.

به هر حال جدای نبود رفرش ریت بالا صفحه‌نمایش پوکو اف 2 پرو هیچ چیزی کم ندارد. رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد؛ نورش خیلی زیاد است که همین باعث می‌شود کوچک‌ترین مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط بیرون و زیر نور کاملا مستقیم خورشید نداشته باشید و محتوای کاملا تمیز را تحویل بگیرید.

در نمایش رنگ مشکی خیلی خوب عمل نمی‌شود و سرعت پاسخگویی خیلی بالایی هم دارد.

پنل صفحه‌نمایش سوپرامولد است و به خاطر همین آلویز آن را هم اینجا داریم و با فعال شدن دارک مود شاهد کاهش مصرف باتری هم هستیم.

سخت افزار

رسیدیم به بخش دوست‌داشتنی این گوشی که پوکو اف 2 پرو با این بخش می‌تواند تمام پرچم‌داران گران‌قیمت را نابود کند.

چیپست بخش مهمی در این گوشی به حساب می‌آید. شیائومی از چیپ اسنپدراگون 865 برای این گوشی استفاده کرده که یکی از قوی‌ترین چیپ های موبایلی دنیاست و قدرت مثال‌زدنی‌ای برای این گوشی به همراه آورده.

روی این چیپ دو نسخه از نظر حافظه داخلی و حافظه رم را داریم. نسخه 128 گیگابایتی حافظه داخلی با 6 گیگابایت حافظه رم و نسخه 256 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت حافظه رم.  ما نسخه 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را داریم که از 256 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 226.17 دسترسی دارید.

پوکو اف 2 پرو گوشی‌ای است که باید ازش انتظار خیلی بالایی داشته باشید. برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را در بهترین کیفیت ممکن اجرا می‌کند و می‌توانید به عنوان گوشی‌ای برای بازی کردن و لذت بردن از بازی روی آن حساب کنید.

بازی کال آو دیوتی در نهایت کیفیت روی این گوشی اجرا می‌شود و همه چیز به قدری واضح و شفاف است که کاملا از بازی لذت می‌برید.

بازی‌های دیگر مانند پابجی یا آسفالت 9 هم به همین صورت هستند و هیچ مشکلی بابت اجرای با کیفیت آن‌ها را ندارید.

با این سخت افزار پر قدرت پوکو اف 2 پرو در اجرای کارهای روزمره کاملا خوب عمل می‌کند نه لگ دارد نه کندی و نه در سوییچ کردن بین برنامه‌ها با مشکلی برخورد نخواهید کرد.\

 

امنیت

سنسور اثرانگشت مهم‌ترین بخش امنیتی این گوشی است که زیر صفحه‌نمایش امولد آن قرار گرفته. این سنسور محل بسیار مناسبی دارد؛ جایش کمی بالاتر از سنسورهای اثرانگشت گوشی‌های برندهای دیگر مانند سامسونگ است و همین باعث می‌شود دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

از نظر عملکرد هیچ ایرادی به این سنسور نمی‌توان گرفت و در زمان بسیار کم و با سرعت و دقت بالا اثرانگشت را شناسایی و قفل را باز می‌کند اما نسبت به آن چیزی که از شیائومی انتظار می‌رود مقدار کندتر است.

شاید فکر کنید به خاطر دوربین سلفی پاپ آپ این گوشی هم مثل بعضی گوشی‌ها تشخیص چهره ندارد اما کاملا اشتباه می‌کنید. پوکو اف 2 پرو تشخیص چهره را دارد که خیلی هم خوب عمل می‌کند. سرعت بیرون آمدن دوربین سلفی پاپ آپ خیلی خوب است و سریع بیرون می‌آید و سرجایش برمی‌گردد. دو نکته خوب در مورد تشخیص چهره وجود دارد:

اول اینکه می‌توانید بیشتر از یک شخص را برایش تعریف کنید و دوم اینکه برای استهلاک کمتر دوربین سلفی شیائومی آمده یک دست‌انداز جلوی پای کاربر برای فعال شدن تشخیص چهره قرار داده وقتی صفحه را روشن می‌کنید سریع تشخیص چهره فعال نمی‌شود اول به شما امکان می‌دهد که با اثرانگشت قفل صفحه را باز کنید اما اگر هنوز مسر هستید که از تشخیص چهره استفاده کنید باید انگشت خودتان را روی صفحه قفل به بالا بکشید و بعد از اینکه اینکار را کردید دوربین سلفی سریع بیرون می‌آید و تشخیص چهره را انجام می‌دهد.


 

نرم افزار

شیائومی برای این گوشی از اندروید نسخه 10 استفاده کرده و رابط کاربری می یو آی نسخه 12 هم برایش عرضه شده. این رابط کاربری با لانچر پوکو روی این گوشی عرضه می‌شود که به کمک آن می‌توانید از امکانات می یو آی استفاده مناسبی داشته باشید. رابط کاربری می یو آی 12 بسیار سریع و خوب عمل می‌کند و امکانات شخصی سازی بسیار بالایی برایش در نظر گرفته شده که باعث شده یکی از زیباترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌هایی باشد که می‌توانید روی یک گوشی هوشمند داشته باشید.

 

اسپیکر

اسپیکر هم یکی دیگر از آن قسمت‌هاست که پوکو اف 2 در آن از پرچم‌داران عقب‌تر ایستاده. این گوشی فقط یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته. با وجود اینکه صدای اسپیکر خیلی بلند است و روی کیفیتش هم می‌توانید خوب حساب باز کنید اما از نظر کیفیت از اسپیکرهای دوتایی عقب‌تر است.


 

باتری

باتری‌ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده ظرفیت 4700 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از باتری خیلی پرچم‌داران پرمدعایی مثل نوت 20 هم ظرفیت بیشتری دارد. در این بخش پوکو اف 2 واقعا خوب عمل می‌کند و کار را برای گوشی‌های رقیبش خیلی سخت می‌کند. 

در استفاده سنگین باتری راحت یک روز کامل را دوام می‌آورد و اگر کاربری باشید که از گوشی استفاده عجیبی ندارد و خیلی بازی نکنید حتی بیشتر از یک روز هم می‌توانید بدون نیاز به شارژ با آن کار کنید این اعداد را ببینید و با رقبایش مقایسه کنید تا کامل متوجه عملکرد خوب باتری شوید.

عمر باتری پوکو اف 2 خیلی خوب است اما اگر حتی این عمر باتری خوب را هم نداشت نباید نگران می‌شدید؛ این گوشی از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتوری هم که داخل جعبه هست از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند. با کمک این شارژر و پشتیبانی گوشی از شارژ سریع می‌توانید پوکو اف 2 پرو را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد و در مدت 80 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید.

 

دوربین

در بخش دوربین هم این گوشی از رقبایش عقب‌تر نیست به جز قدرت زوم که با آن‌ها فاصله دارد، البته نه از همه آن‌ها، مثلا از نوت 20 نسخه معمولی که قیمت خیلی بالاتری از پوکو اف 2 پرو دارد اما آن هم به زومی که در پرچم‌داران می‌بینیم مجهز نیست.

به هر حال این گوشی یک لنز اصلی دارد با سنسور 64 مگاپیکسلی یک لنز تلفوتو- ماکرو 5 مگاپیگسلی کنار لنز اصلی داریم یک لنز 13 مگاپیکسلی اولترا واید را می‌بینیم و در نهایت هم یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق را اینجا داریم. دوربین سلفی هم سنسور 20 مگاپیکسلی دارد.

نکته مهم در مورد دوربین این گوشی این است که می‌تواند با رزولوشن 8 کی فیلم‌برداری کند البته فقط در هر بار فیلم‌برداری 6 دقیقه.

کیفیت عکس‌ها

عکس‌هایی که دوربین اصلی در نور روز می‌گیرد رنگ خوبی دارند نه خیلی پررنگ‌اند نه خیلی رنگ پریده. جزئیات عکس‌های گرفته شده واقعا خوب است اما خب شارپی خیلی زیاد نیست و نویزی هم در تصاویر دیده نمی‌شود. 

در عکس‌های اولترا واید رنگ‌ها مقداری بیشتر می‌شوند اما هنوز هم ثبت جزئیات خوب است ولی در لبه‌های تصویر دفرمه شدن دیده می‌شود به خصوص اگر یک سوژه مشخص در لبه‌ها باشد.

در عکس‌های سلفی ثبت رنگ و جزئیات سوژه خیلی خوب انجام می‌شود و تصاویر خیلی تروتمیز هستند.

دوربین سلفی می‌تواند عکس‌های پرتره هم بگیرد که این عکس‌ها هم برش خوبی از پس‌زمینه دارند و لبه‌های سوژه به هم ریختگی خیلی کمی دیده می‌شود و ماتی پس‌زمینه هم خوب است. 

دوربین اصلی در گرفتن عکس‌های پرتره خوب عمل می‌کند. این عکس‌ها برشی کاملا حرفه‌ای دارند و به هم ریختگی در لبه‌ها دیده نمی‌شود و پس‌زمینه هم خیلی خوب مات می‌شود.

تو نور شب نویز تصاویر خیلی زیاد می‌شود و کیفیت به طرز چشمگیری پایین می‌آید اما خوشبختانه از قابلیت نایت مود برای این گوشی استفاده شده که به کمک آن می‌تواند نوردهی بهتری به بخش‌های تاریک عکس انجام شود و در نهایت جزئیات بیشتر ثبت شوند و شارپی هم بهتر شود که کاملا کیفیت را دگرگون می‌کند.

 
 

بخریم؟

بی‌شک لقب قاتل پرچم‌دار برازنده پوکو اف 2 پرو است. گوشی‌ای تمام عیار که قیمتی در حدود گوشی‌های میان رده دارد و همین باعث می‌شود که گوشی‌های بزرگی مانند نوت 20 که گوشی‌ای پرمدعاست و قیمت خیلی بالاتری از این گوشی دارد جلویش به راحتی زانو بزنند.

پوکو اف 2 پرو متریال بسیار با کیفیتی دارد، صفحه‌نمایش از نظر کیفیت کاملا بدون نقص است، در بخش باتری یکی از بهترین گوشی‌هایی است که تا امروز دیدیم، دوربین‌هایش در حد و اندازه یک پرچم‌دار رفتار می‌کنند، از نظر نرم‌افزاری کاملا به روز و مدرن و سریع است و در نهایت در بخش سخت افزار شانه به شانه تمام پرچم‌دارهایی که در بازار می‌شناسید و بعضا قدرتمندتر از برخی از آن‌ها ظاهر می‌شود.

اما خب قطعا این گوشی بدون نقص نیست. مثل خیلی از پرچم‌داران به ویژگی ضد آب بودن مجهز نیست؛ صفحه‌نمایش رفرش ریت 60 هرتزی دارد و خبری از هم شارژ وایرلس برایش نیست.

اما در نهایت چیزی که این گوشی را به گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل می‌کند قیمتش است که در مقایسه با پرچم‌داران گران‌قیمتی که می‌بینیم کاملا مقرون به صرفه به حساب می‌آید و با این همه ویژگی خوب و توانایی رقابت با پرچم‌داران ارزش خرید خیلی بالایی دارد و ما خریدش را بدون معطلی و بدون شک به شما توصیه می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها