سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۸۷۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا اظهار کرد: برای تسهیل دسترسی به واکسن احتمالی کووید ۱۹ که ممکن است در ماه‌های آتی در دنیا تولید شود سه استراتژی موازی را وزارت بهداشت دنبال می‌کند و راهبرد نخست این بود که به دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت موضوع پیش خرید وزیر بهداشت از اولین تولید کننده واکسن دنیا در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: ایران در اتحادیه بین المللی کواکس با محوریت سازمان بهداشت جهانی جهت دسترسی دور از تبعیض و عادلانه به واکسن کووید ۱۹ عضویت پیدا کرده و توافقنامه ابتدایی امضا شده است و ۱۷۰ کشور دنیا در این اتحادیه عضویت دارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن کرونای ایرانی در کشور دنبال می شود و با تلاش گروه ها و شرکت های دانش بنیان تولید واکسن دنبال می‌شود و هشت موسسه واکسن سازی واکسن را به صورت آزمایشگاهی تولید کردند و مطالعات حیوانی را موفقیت پیموده اند و در لیست سازمان بهداشت جهانی را گرفتند.

جهانپور افزود:۸ موسسه دانش بنیان دیگر هم در آستانه ورود به فهرست سازمان جهانی بهداشت و در لیست انتظار هستند، دو شرکت ایرانی پروژه بالینی را طراحی کرده اند و به زودی وارد فاز مطالعات بالینی انسانی خواهند شد و ما هم زمان تمهیدات لازم را برای خرید دنبال می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Germany
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
۰
۰
اینقدر رچز ،اخرش هم از خارج خریدید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها