یک رژیم شناس و متخصص تغذیه درخصوص نحوه پیشگیری از اضافه وزن و چاقی کودکان در روزهای کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۸۷۱۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه ،گفت: با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی و آنلاین ادامه دارد که این تغییر شرایط باعث شده است تا در سبک زندگی تمام افراد، تغییراتی ایجاد شود.

او در ادامه افزود: در کنار تاثیر‌ مثبتی که آموزش آنلاین می‌تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشد؛ ارائه این نوع آموزش نقاط منفی مانند کم تحرکی، پرخوری و بر هم خوردن نظم در خوابیدن‌ها را هم به خود اختصاص داده است.

اولیایی گفت: در شرایط عادی دانش‌آموزان در مدرسه حاضر می‌شدند و حتی کم تحرک‌ترین آن‌ها در ساعت زنگ تفریح و ورزش میزان قابل توجهی تحرک داشتند که همین موضوع ورزش برای پیشگیری از چاقی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت بود.

راهکارهای پیشگیری از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا

این رژیم شناس و متخصص تغذیه بیان کرد: در شرایط اپیدمی ویروس کرونا با چند مشکل مانند پرخوری‌های مکرر، افزایش اوقات فراغت و کم تحرکی رو به رو شده ایم. در اولین مرحله توصیه می‌شود والدین تا حد امکان از خرید افراطی تنقلات مانند چیپس، پفک، شیرینی‌ها و بستنی خودداری کنند. در واقع سعی کنید از میوه و سالاد‌های متنوع در این شرایط زمانی استفاده شود.


او افزود: در وعده‌های اصلی غذایی والدین مراقب باشند افراط در خوردن غذا انجام نشود. پدر و مادر باید در این شرایط زمانی الگوی مناسبی در بحث تغذیه برای دانش‌آموزان خود باشند. در خانواده‌هایی که فضای خانه متشنج است، فرزندان از استرس به خوردن غذا پناه می‌برند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود والدین استرس و تشنج را از خانواده دور کنند تا فرزند آن‌ها دچار پرخوری ناشی از استرس نشود.

اولیایی گفت: در واقع به دلیل شرایط اپیدمی ویروس کرونا امکان ورزش کردن و استفاده از فضای بیرون مناسب نیست. اما توصیه می‌شود حرکت‌های ورزشی قابل اجرا در خانه، توسط تمام افراد خانواده انجام شود. همچنین خانواده‌ها می‌توانند از فیلم‌های آموزشی برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه مطرح کرد: خانواده‌ها سعی کنند به میزان بیشتری در کار‌های منزل از فرزند خود متناسب با سن آن‌ها کمک بگیرند که همین موضوع به تحرک فرزند کمک می‌کند.

اولیایی در پایان تصریح کرد: تماشای فیلم‌های آموزش ورزشی، ورزش دسته جمعی خانواده در خانه و کاهش استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تبلت و تلویزیون به پیشگیری از اضافه وزن در این شرایط اپیدمی ویروس کرونا کمک می‌کند. باید توجه داشته باشید که چاقی برای دانش‌آموز به هیچ عنوان نقطه مثبتی تلقی نمی‌شود و افزایش وزن برای آن‌ها یک مشکل سلامتی است که می‌تواند در آینده زمینه ساز بیماری‌های زمینه‌ای مانند چربی و قند خون، مشکلات کبدی، قلبی عروقی و اسکلتی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها