سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خبر داد؛

سفر منطقه ای معاون ظریف درباره قره باغ

معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه از سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه خبر داد و گفت: امنیت مرزنشینان محور پیام ایران به این کشورها است.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۹۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی با اشاره به اظهارت اخیر رئیس جمهور فرانسه در خصوص هتک حرمت مسلمانان موضع مکرون را به شدت محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست در این خصوص اقدام جدی نمایند.
 
امام جمعه تبریز همچنین آرامش و امنیت در مرزهای کشور را جز دستورکار مهم نظام اسلامی دانست و گفت: حضور نیروهای مسلح در منطقه موجب آرامش مرزنشینان شده است.
 
سیدعباس عراقچی معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از ستون‌های ایران هستند، اظهار داشت: امنیت مرزنشینان و مردم برای ما بسیار مهم است و من در آغاز سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه، ضمن بازدید میدانی از مرزهای آذربایجان شرقی و اردبیل، با مسئولان این استان‌ها هم‌فکری می‌کنم.
 
عراقچی گفت: در این سفر حامل پیشنهاد ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل مسالمت‌آمیز جنگ میان دو همسایه هستم و در دیدارهایم با مسئولان دو کشور به تبیین آن خواهم پرداخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها