تحلیلگر مسائل بین الملل درباره اینکه ایا بایدن فشار حداکثری علیه ایران را ادامه می دهد گفت: خیر مشخص نیست چون عملکرد دموکرات ها کلا متفاوت بوده و هست همچنین اهداف هر دو حزب یکی است ولی روش ها متفاوت است. من بعید می دانم بایدن این سیاست شکست خورده را ادامه دهد.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۷۰

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با جام جم انلاین درباره انتخابات امریکا و تاثیر مناظره اخر بین ترامپ و بایدن گفت: این مناظره تاثیری در تصمیم رای دهندگان ندارد چون موضوعات خاص و تاثیرگذاری در این مناظره نبود تا کسانی را که هنوز تصمیمی نگرفته اند و انتخاب نکرده اند قانع کند. بیش از ۲۰ میلیون نفر زودتر از موعد رای داده اند. بنابراین فکر نمی کنم این مناظره تاثیر تعیین کننده ای داشته باشد. برخلاف پیش بینی ها در مناظره بایدن را برنده انتخابات معرفی می کند. مگر اینکه در زمان باقیمانده حرف و نکته جدیدی افشا شود و در نهایت کالج الکترا تعیین کننده برنده نهایی انتخابات است.
 
وی در پاسخ به این سوال، نظرسنجی ها نشان می دهد بایدن برنده است ولی در دور قبلی مشابه این اتفاق رخ داد ولی نتیجه این بود که ترامپ برنده شد.گفت: موضوع متفاوت است در آن دوره دموکرات ها از حزب خود بریده بودند و آنچه که مطرح می شد فقط و فقط انتقاد بود و فضا فریب صحبت های انتقادی ترامپ را می خورد.
 
دموکرات هایی که فریب خورده بودند امروز بخاطر عملکرد ترامپ دیگر به او رای نمی دهند امروز جمهوری خواهانی هستند که از ترامپ بریده اند و بخاطر عملکرد بد او در کرونا به ترامپ رای نمی دهند. امروز هم حزبی های ترامپ از او فاصله گرفته اند و تفاوت هایی اساسی نسبت به قبل وجود دارد. البته نمی توان با قاطعیت گفت ترامپ شکست خورده است ولی وضعیت او نسبت به دوره قبل خوب نیست.
 
او بااشاره به آینده برجام در دولت بعدی آمریکا افزود: در مورد برجام سیاست ها اعلام شده است. اگر ترامپ رییس جمهور شود که گفته شده ایران را ظرف مدت کمی به برجام برمی گرداند. بایدن نیز اعلام کرده وارد برجام می شود ولی در مورد سایر موضوعات حرف خواهد زد. این خلاصه ای از وضعیت برجام در آینده است.
بهشتی پور در پاسخ به این سوال، آیا می توان گفت حتی بعد از پیروزی بایدن کمپین فشار حداکثری بر ایران ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: خیر مشخص نیست چون عملکرد دموکرات ها کلا متفاوت بوده و هست همچنین اهداف هر دو حزب یکی است ولی روش ها متفاوت است. من بعید می دانم بایدن این سیاست شکست خورده را ادامه دهد.
 
او درباره راهبرد ایران در این زمینه تصریح کرد: قطعا این مسائل رسانه ای نیست. من هم آنچه به ذهنم می رسید نوشته و به مسئولین داده ام. نباید این موضوعات در رسانه ها مطرح شود اینکه ایران باید چه کند از جمله مواردی است که باید از مدتها قبل بررسی می شد اینکه اگر ترامپ یا بایدن برنده شدند ما باید چه اقداماتی انجام بدهیم از جمله مواردی است که باید از یک سال قبل مورد بررسی قرار می گرفت ضمن اینکه این سیاست های راهبردی را باید اعمالی انجام داد نه اعلامی و نباید در رسانه ها طرح کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها