در این روزهای پر التهاب کرونایی که با تعداد روزافزون مبتلایان به کرونا مواجهیم، آگاهی نسبت به آزمایش‌های تشخیصی اهمیت زیادی دارد.قابل اعتمادترین آزمایشی که در حال حاضر برای تشخیص کرونا مورد استفاده قرار می گیرد، آزمایش تشخیص عفونتی (پی سی آر PCR ) است، که نتیجه مثبت آن به معنی وجود ویروس است، اما نتیجه منفی آن ممکن است ۴۰ درصد خطا داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۸۲۰۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، به یاد داشته باشید اگر با فرد مبتلا به کرونا تماس داشتید، فردای آن روز اقدام به آزمایش نکنید، زیرا خطای آزمایش روز اول بسیار زیاد است بنابر این باید به مدت یک هفته صبر کرده و بعد نسبت به انجام آزمایش اقدام کنید، اما در این مدت باید ارتباط خود با دیگران را به حداقل برسانید.

اگر نسبت به ابتلای خود مشکوک هستید، اما علائم شدید ندارید و جزو گروه های پر خطر محسوب نمی شوید، لازم نیست نسبت به انجام آزمایش اقدام کنید، بلکه در خانه بمانید و استراحت کنید.

منظور از گروه های پر خطر سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، خانم‌های باردار، افرادی که با سالمندان، بیماران زمینه‌ای و خانم‌های باردار ارتباط مستقیم دارند و افرادی است که در خوابگاه ها و پادگان ها حضور دارند.

همچنین به یاد داشته باشید برای بیرون آمدن از قرنطینه آزمایش مجدد لازم نیست، کافی است طبق دستورالعمل ها رفتار کنید.

یعنی اگر خفیف به بیماری مبتلا شدید ۱۰ روز بعد از شروع علامت به شرطی که تمام علامت‌ها (به جز حس بویایی و چشایی) بدون دارو از بین رفته باشد و اگر در بیمارستان بستری شدید، ۲ هفته پس از ترخیص از بیمارستان می توانید از قرنطینه خارج شوید.

نام آزمایش سرولوژی یا آنتی بادی نیز این روزها زیاد به گوش می خورد، این تست برای مطالعات جمعیتی مناسب است و تنها مشخص می کند که کسی قبلا کرونا گرفته یا خیر و آنتی بادی در بدن فرد موجود هست یا نه.

این آزمایش تا ۳۰ درصد هم احتمال خطا دارد و اگر شک دارید که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستید یا خیر، این تست به کارتان نمی آید.

همچنین سی‌ تی اسکن ریه نیز برای تشخیص اولیه کرونا و بدون تجویز پزشک خطرناک است و ممکن است تا ۴۵ درصد خطا داشته باشد. این روش تشخیصی هم فقط وقتی احتمال درگیری زیاد ریه است باید انجام شود.

این گزارش را روابط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف آگاهی نسبت به آزمایش‌های تشخیص کووید ۱۹ منتشر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها