براساس گزارش وزارت علوم و فناوری چین، 60 هزار نفر با واکسن کرونای این کشور واکسینه شده‌اند و هیچ کس واکنش جانبی گزارش نکرده است.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، تیان بائوگو، یک مقام وزارت علوم و فناوری چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تقریباً ۶۰ هزار نفر تاکنون توسط واکسن کرونای چین واکسینه شده‌اند و هیچ کس واکنش‌های جانبی شدید گزارش نکرده است.

تیان بائوگو به خبرنگاران گفت: چین با داشتن ۱۳ واکسن در آزمایشات بالینی، در تولید واکسن کرونا نسبت به دیگر کشورهای جهان پیشرو است.

در این میان، چهار کاندید واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند و در ۱۰ کشور مختلف مرحله آخر آزمایش را پشت سر می‌گذارند.

این مقام وزارت علوم و فناوری به خبرنگاران گفت: «در مراحل اولیه آزمایشات بالینی در چین، برخی از عوارض جانبی خفیف از جمله درد و تورم در محل تزریق و تب گذرا را شناسایی کردیم؛ اکنون که آزمایشات وارد مرحله سوم شده‌اند، اساساً عوارض جانبی خفیف کنترل شده و هیچ واکنش جانبی جدی گزارش نشده است».

ژنگ، رئیس گروه ویژه توسعه واکسن کروناویروس در جلسه مطبوعاتی گفت: انتظار می‌رود چین تا پایان سال جاری ۶۱۰ میلیون دوز واکسن COVID-19 تولید کند.

وی افزود: ظرفیت تولید واکسن در سال آینده بیشتر خواهد شد تا پاسخگوی تقاضای زیاد در جهان باشد.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرده: پکن برای تولید واکسن کرونا با زمان رقابت می‌کند. هنگامی که واکسن تولید و در دسترس باشد، به عنوان یک قلم کالای عمومی در جهان تقسیم خواهد شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها