یک زن انگلیسی از ابتلای خود به سندرومی نادر خبر داد که به طور ناگهانی موجب رفتار بی ادبانه او می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۱۴

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مادر انگلیسی یک روز از خواب بیدار شد، در حالی که دچار سندروم تورت شده بود، این سندروم موجب شد تا او به حمله عصبی شدید مبتلا شود و در نتیجه اطرافیان خود را به باد فحش و ناسزا بگیرد.

هایلی هوتی زن ۲۷ ساله ای است که با همسر و دو فرزند خود زندگی می‌کند و پیش از این نمی‌دانست که در نتیجه خستگی زیاد دچار سندروم تورت شده است.

این خانم انگلیسی در گزارشی که سایت cornwalllive منتشر کرده است، گفت: موقعی که زمان بازگشت همسرم از محل کار به خانه فرا رسید شرایط خیلی بد شد و پیش خودم فکر می‌کردم که به توموری در مغز مبتلا شده ام، بنابراین روز بعد به نزد پزشکان رفتم، آن‌ها به من گفتند احتمالا یک عفونت ویروسی است و از بین خواهد رفت.

وی افزود: یک هفته منتظر ماندم، ولی علائم بیماری به هیچ وجه تغییر نکرد و بدتر شد، بنابراین دوباره نزد پزشک رفتم.

پزشک فوری برای او یک سری آزمایش و سی تی اسکن نوشت تا از وجود مشکل در مغز با خبر شود، اما نتیجه آزمایش خیلی روشن بود.

پزشکان گفتند که او یک مشکل عصبی وراثتی دارد و ممکن است به صورت ناگهانی در هر زمانی بروز کند و برای سلامت او زیانبار نیست؛ اما او چند روز از تشنج غیر ارادی رنج می‌برد و اطرافیان خود را به باد فحش می‌گرفت.

تشنج، یکی از مهمترین علائم سندروم تورت

علی رغم آنکه سندروم تورت به طور رسمی تشخیص داده نشده بود، اما یکسال پس از تشنج های غیرارادی، هایلی اکنون از همه آن علائم رنج می‌برد.

او گفت: خوشبختانه خانواده ام به شکل غیرقابل باوری حامی من بوده اند و کودکانم این شرایط من را ندیده اند. همسرم نیز فوق العاده است. او هر فحشی را که هنگام تشنج می‌دهم نادیده می‌گیرد و اجازه می‌دهد من ادامه دهم.

این زن انگلیسی با ذکر یک خاطره از لحظات تشنج خود گفت: یک روز به صورت ناگهانی چشم پزشک خود را فحش دادم، ولی خوشبختانه بی نهایت انسان فهیمی بود و فقط لبخند زد.

او ادامه داد: من در مورد آینده و تاثیراتی که این بیماری می‌تواند بر همه ابعاد زندگی مانند کار من بگذارد، نگرانم. هنگامی که دچار تشنج شدید می‌شوم، به اجبار سر خود را عقب می کشم که این درد آور است؛ همچنین در این حالت شروع به خودزنی نیز می‌کنم در حالی که اصلا متوجه نیستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها